Cyberpunk 2077 pomógł pobić rekord transferu danych na Steamie

​Rozpoczęcie możliwości pre-loadu Cyberpunk 2077 nie obeszło się bez wpływy na serwery aplikacji Steam. Infrastruktura popularnego sklepu na całe szczęście wytrzymuje oblężenie bardzo sprawnie, nawet gdy udało się pobić rekordy pod względem łącznej transmisji danych na całym świecie.

Jak zauważył na Twitterze analityk Daniel Ahmad, 7 grudnia - w dniu startu wcześniejszego pobierania plików - Steam wysyłał w szczytowym momencie... 23,5 terabajta danych. Na sekundę. Oficjalny wykres ujawnia, że dzień wcześniej było to tylko 8 terabajtów - standardowy dzień.

Polski Cyberpunk 2077 niemal trzykrotnie zwiększył zapotrzebowanie. Porównanie jest ciężki, ponieważ Valve ujawnia statystyki tylko z ostatnich 48 godzin, lecz przegląd internetu pozwala sądzić, że poprzedni rekord osiągnięto w 2017 roku, gdy PUBG zanotowało 2,9 mln graczy jednocześnie.

Reklama

W przypadku Cyberpunk 2077 na pewno takich liczb nie zobaczymy - to w końcu produkcja dla pojedynczego gracza. Należy także pamiętać, że odsłona PC jest jednocześnie dostępna na GOG oraz w Epic Games Store, więc faktyczny wpływ megahitu na światowy internet jest jeszcze większy.

Jeśli o grach wyłącznie dla jednego gracza  mowa, to dotychczasowym rekordem na Steamie jest Fallout 4, w 2015 roku. Pełna błędów gra RPG w otwartym świecie - brzmi znajomo - osiągnęła maksimum 472 tys. graczy jednocześnie, ale sam Steam był wtedy dużo mniej popularny.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cyberpunk 2077
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy