Cyberpunk 2077 – mnóstwo szczegółów o nowej grze studia CD Projekt RED

​Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami, na targach E3 studio CD Projekt RED przedstawicielom prasy pokazało Cyberpunk 2077. W efekcie do sieci trafiło mnóstwo detali.

Najważniejsze informacje prezentujemy w punktach:

Reklama
  • głównym bohater nazywa się V. Na początku zabawy wybierzemy jednak płeć oraz dostosujemy wygląd do własnych preferencji, modyfikując między innymi ubrania i różne gadżety. Dobierzemy też tło fabularne, co wpłynie na dalszą historię
  • kreując postać ustalimy wartość kilku atrybutów, w tym siły, budowy ciała, inteligencji, refleksu, zdolności technicznych i opanowania. Na początku zabraknie standardowego podziału na klasy, ale w trakcie rozgrywki podopieczny (lub podopieczna) wyewoluuje w kierunku jednej z trzech znanych z papierowego pierwowzoru - Solo, Netrunner i Technika. Skoncentrowanie się na jednej z wymienionych specjalizacji nie zablokuje jednak dostępu do zdolności z innego "drzewka"
  • w przeciwieństwie do gier z serii Wiedźmin, wydarzenia przedstawiono z perspektywy pierwszej osoby, ale w przerywnikach filmowych kamera pokaże akcję zza prowadzonej postaci. Z relacji dziennikarzy wynika, że przejścia między rozgrywką i cut-scenkami są bardzo płynne
  • w grze znajdą się pojazdy, w tym samochody i motocykle, a niewykluczone, że również maszyny latające. Kolejne ukradniemy, obchodząc zabezpieczenia
  • w trakcie jazdy, produkcja zaprezentuje akcję z kamery zawieszonej za środkiem transportu, ale w planach jest opcja przełączenia na perspektywę FPP - wówczas elementy interfejsu wyświetlą się na przedniej szybie
  • w walce bohater lub bohaterka skorzysta z broni palnej i przeznaczonej do walki wręcz. Nad przeciwnikami pojawią się wskaźniki zdrowia i informacje o poziomie doświadczenia wroga, przy czym znak zapytania równoznaczny będzie z faktem, że dany osobnik jest zbyt silny dla podopiecznego.
  • liczba zadawanych obrażeń wyświetli się nad danym oponentem
  • starcia będzie można prowadzić także z pojazdów. W tym przypadku protagonista wychyli się przez okno, zaś kontrolę nad maszyną przejdzie towarzysz sterowany przez sztuczną inteligencję
  • nie wszystkie obszary miasta Night City - składającego się z sześciu dzielnic - staną od początku otworem. Dostęp do niektórych odblokują kolejne misje lub specjalne przedmioty pokroju kurtki
  • na dość wczesnym etapie rozgrywki podopieczny stanie przed szansą rozbudowania możliwości własnego oka, by móc analizować napotykane postacie i odnajdywane przedmioty, co dostarczy dodatkowych informacji o świecie przedstawionym
  • zdrowie zregenerujemy za pomocą inhalatora
  • misje i poszczególne problemy można rozwiązywać na kilka różnych problemów. W pewnym momencie V natrafił na drzwi, których ze względu na niski poziom umiejętności hakerskich nie mógł otworzyć. Skorzystał więc ze zdolności inżynieryjnych, by ręcznie obejść zabezpieczenia
  • w planach jest rozbudowany system dialogów. Tak jak w Wiedźminie 3, w trakcie konwersacji wybierzemy różne kwestie. Podczas niektórych rozmów będzie można nagle zastrzelić interlokutora
  • w planach są zdolności specjalne, które pozwolą na przykład zatrzymać czas.

Tajemnicą pozostaje jednak najważniejsza informacja, czyli data premiery. Cyberpunk 2077 powstaje z myślą o trzech platformach sprzętowych - PC, Xbox One i PlayStation 4. Dziennikarze obecni na pokazie studia CD Projekt RED podejrzewają również, że developerzy projektują grę także pod konsole następnej generacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Cyberpunk 2077
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy