CryEngine: Crytek prezentuje nową wersję silnika

​CryEngine od Cryteka nie jest może tak popularny, jak Unreal Engine, ale opiera się na nim pokaźna liczba gier.

Trzecia inkarnacja technologii ujrzała światło dzienne w 2009 roku i napędzała dwie ostatnie części Crysisa. W obliczu nadchodzących next-genów kwestią czasu była zapowiedź kolejnej wersji silnika. I jest - na gamescomie niemieccy developerzy zaprezentowali... CryEngine. Bez numerka.

W przeciwieństwie do poprzednich edycji technologii, najnowsza zwać się będzie po prostu CryEngine. Konkretnych szczegółów brak, ale Carl Jones z Cryteku przekonuje, że od premiery "trójki" w 2009 roku developerzy wprowadzili do silnika tyle drastycznych zmian i nowych funkcji, że obecnie jest to zupełnie inny kawałek kodu niż cztery lata temu. Dlatego też zrezygnowano z numeracji w nazwie, ponieważ całość ciągle ewoluuje, nie ma więc sensu robić rozróżnień na osobne edycje i wydania.

Reklama

Przedstawiciele Cryteku połączyli też swoje zespół odpowiedzialny za udzielanie licencji na CryEngine z działem badań i rozwoju. Pozwoli to znacząco polepszyć jakość wsparcia dla developerów korzystających z silnika Niemców.

Nowa wersja technologii ma działać zarówno na obecnych konsolach (X360, PS3), jak i next-genach (Xbox One, PlayStation 4) oraz PC i Wii U. Developerzy zaznaczają, że silnik kompatybilny będzie też z przyszłymi platformami sprzętowymi.

Pojawiło się też demo technologiczne silnika, które podziwiać możecie na poniższym filmie.

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Crytek | Crysis 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy