CI Games ujawniło plany do 2019 roku

Autorzy serii Sniper: Ghost Warrior z CI Games ujawnili strategię działania na najbliższe dwa lata. W działalności firmy zajdą pewne istotne zmiany.

Polskie studio postanowiło zrezygnować z tworzenia tytułów tak zwanej klasy AAA, czyli gier o wysokich budżetach. Zespół zamierza skupić się na "mniejszych pod względem skali projektach", których przygotowanie i akcje promocyjne wyda mniej pieniędzy.

Reklama

Developerzy podkreślają, że skoncentrują się na jakości - przyszłe produkcje dopracują pod względem technicznym, starając się wyeliminować "istotne błędy" przed premierą. Firma obiecuje też, że zadba też o odpowiednią wydajność na wszystkich platformach sprzętowych.

Podkreślono także, że kluczowe jest wybranie "interesującej tematyki". Począwszy od 2018 roku studio chce również wydawać co najmniej jedną grę rocznie. Poszczególnymi projektami zajmą się wewnętrzne zespoły polskiej spółki lub zewnętrzni partnerzy.

CI Games obecnie przygotowuje dwa tytuły. Pierwszym jest kontynuacja Lords of the Fallen, która powstaje z myślą o PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Szczegółów na temat produkcji nie podano, nie wiadomo też, jak wpłynie na nią decyzja o rezygnacji z pozycji klasy AAA.

Kolejnym jest "taktyczny shooter", w przypadku którego studio zamierza wykorzystać doświadczenie oraz opinie graczy zebrane przy Sniper Ghost Warrior 3. Na razie nie ujawniono żadnych informacji, poza jedną - twórcy zrezygnowali z otwartego świata na rzecz misji o otwartej konstrukcji.

Daty premiery tajemniczego tytułu nie podano, ale zmierza na PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Developerzy zaznaczają, że na wszystkich platformach docelowych wyróżni się wysoką wydajnością.

Nie ulega wątpliwości, że na zmianę strategii działalności studia wpłynęły rezultaty osiągnięte przez Sniper Ghost Warrior 3. Firma przyznała, że sprzedaż produkcji była "niższa od oczekiwań", choć spółka podkreśliła, że "w dużej części pokryła już zobowiązania z tytułu realizacji gry oraz jej wydania".

- Dużo się nauczyliśmy w trakcie prac nad Sniper Ghost Warrior 3, przy czym wierzę, że dzięki wielu rzeczom poszczególni pracownicy CI Games i całe studio stało się lepsze - tłumaczy Marek Tymiński w rozesłanej do mediów informacji prasowej.

- Kiedy zaczęliśmy produkcję SGW3, postawiliśmy na dużą grę z otwartym światem, co okazało się dla nas zbyt ambitnym przedsięwzięciem w porównaniu do tego, co mogliśmy stworzyć w rozsądnym okresie czasu - dodaje.

- Dokonaliśmy po prostu złych obliczeń na podstawie rozmiaru naszego zespołu i początkowo zakładanego terminarza. Umieszczenie gry w kategorii AAA oddaliło nas od tego, co mogliśmy zrobić na wysokim poziomie. Zamiast tego skupiliśmy zbyt wiele wysiłków na dogonienie innych tytułów AAA pod względem ich wartości produkcyjnych. To był duży błąd - podsumowuje.

Tymiński podkreśla, że CI Games zamierza nadal rozwijać Sniper Ghost Warrior 3. W kolejnych miesiącach bieżącego roku światło dzienne ujrzą następne aktualizacje, które powinny usprawniać produkcje.

Dowiedz się więcej na temat: Sniper: Ghost Warrior 3

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje