Chińska firma wysłała graczy w kosmos – prawie

​Chińska firma kosmiczna Spacety w dniu 22 grudnia wysłała w kosmos rakietę March 8, zawierającą dwie satelity: Hisea-1 oraz Yuanguang. Ta pierwsza to komercyjny Synthetic Aperture Radar (SAR), służący - między innymi - do tworzenia trójwymiarowych zdjęć obiektów znajdujących się na Ziemi.

Narzędzie planowane jest do monitorowania katastrof naturalnych, rolnictwa oraz infrastruktury na całym globie. Yuanguang to już sprzęt naukowy, do badania powierzchni w kosmosie. Brzmi mało ciekawe, gdyby nie fakt, że obok satelitów na pokładzie rakiety znalazło się także miejsce na kartę SD.

Na tym nośniku pamięci zapisano natomiast... 100 milionów nazw użytkownika z sieciowej gry wideo Legend of Mir 2 od koreańskiego studia WeMade. Tytuł ten, sięgający jeszcze zamierzchłych czasów 2001 roku, jest wielkim hitem także w Chinach, co tłumaczy miejsce na rakiecie Long March 8.

Reklama

Co jednak gra ma wspólnego z kosmosem? Absolutnie nic, ponieważ rozgrywa się w feudalnych realiach Azji, gdy o lotach w kosmos jeszcze nikt nie marzył. Może chodzi o Mir w nazwie, a więc nawiązanie do radzieckiej stacji kosmicznej, która spłonęła w atmosferze w 2001 roku.

Pisząc poważnie, trudno znaleźć sensowny powód takiego przedsięwzięcia. Zadowoleni mogą być chyba tylko użytkownicy Legend of Mir 2, którzy zostali w ten sposób wyniesieni w kosmos. Być może kosmici ucieszą się z prezentu i zdadzą sobie sprawę, że ich nazwy użytkownika są już zajęte.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy