Assassin's Creed III to najlepiej wypromowana gra minionego roku

Game Marketing Awards to nagrody przyznawane za najlepsze akcje promocyjne/marketingowe w branży gier.

Zwycięzcą aż w 15 kategoriach za 2012 rok został Assassin's Creed III (choć te najbardziej prestiżowe dostało Halo 4). Żony marketingowców z Ubisoftu i Microsoftu już kombinują, co kupią za szykujące się premie... Pełna lista zwycięzców Game Marketing Awards 2013 wygląda następująco:

Wyjątkowa reklama TV lub kinowa

  • Złoto: Halo 4 Scanned, Microsoft Xbox
  • Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
  • Brąz: Assassin’s Creed 3 In-Cinema :60, Ubisoft/The Ant Farm

Najśmieszniejszy materiał wideo

Reklama
  • Złoto: Kinect Star Wars Girl Vader, Microsoft Xbox
  • Srebro: Far Cry 3 Monkey Business Pack, Trailer Park & Ubisoft
  • Brąz: EA Sports Madden 13 “Madden Forever"

Wyjątkowy trailer promocyjny

  • Złoto: Just Dance 4 E3 Announcement Trailer, Buster
  • Srebro: Assassin’s Creed 3 “Launch Trailer", Ubisoft and The Ant Farm
  • Brąz: PlanetSide 2 “Death is No Excuse", Sony Online Entertainment & Blur

Najlepszy materiał z gry

  • Złoto: Borderlands 2 “Wimoweh" Traile, g-NET, 2K & Gearbox
  • Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
  • Brąz: Far Cry 3 Story Trailer, Ubisoft/The Ant Farm

Najlepszy materiał wieloodcinkowy

  • Złoto: Dishonored - “Tales from Dunwall", Psyop / Rokkan / Evolution Music Partners / DeFacto Sound / Bethesda Softworks
  • Srebro: Assassin’s Creed III: Inside Assassin’s Creed III, Ubisoft/Modus Operandi
  • Brąz: The Final Hours of Tomb Raider Video Series, g-NET & Crystal Dynamics

Najlepszy materiał live action

  • Złoto: Angry Birds - “Launch TV:60″, Activision/The Ant Farm
  • Srebro: Mass Effect 3 - Fight, Electronic Arts
  • Brąz: Just Dance 4 - “Justin Bieber Surprise", Ubisoft/The Ant Farm

Wyjątkowa kampania marketingowa

  • Złoto: Halo 4, Microsoft Xbox
  • Srebro: Just Dance 4, Ubisoft
  • Brąz: Call of Duty: Black Ops II, 72andSunny

Wyjątkowa kampania marketingowa - gra dla hardkorowych graczy

  • Złoto: EA Sports Madden 13 “Madden Forever", Heat
  • Srebro: Halo 4, Microsoft Xbox
  • Brąz: Far Cry 3 Campaign, Ubisoft

Wyjątkowa kampania marketingowa - gra dla każuali

  • Złoto: Nike + Kinect Training, Microsoft Xbox
  • Srebro: Just Dance 4, Ubisoft
  • Brąz: Disney Epic Mickey 2: The Power of Two, Disney Interactive/The Ant Farm

Wyjątkowa kampania marketingowa - gra mobilna

  • Złoto: The Simpsons Tapped Out, Electronic Arts
  • Srebro: ATVI Mobile - “Pitfall, Anthology, And Wipeout", ATVI/The Ant Farm
  • Brąz: Mobile App Global Challenge, appsasia

Wyróżniająca się reklama drukowana

  • Złoto: Assassin’s Creed 3 “Into Battle", Ubisoft
  • Srebro: God of War: Ascension, Sony Computer Entertainment America & PETROL
  • Brąz: Sleeping Dogs Print Ads, Square Enix

Wyróżniająca się kampania reklamowa

  • Złoto: Halo 4, Microsoft Xbox
  • Srebro: Assassin’s Creed 3 Lifecycle Print Campaign, Ubisoft
  • Brąz: Dishonored - Ad Campaign, Bethesda Softworks / Rokkan / Fearless Media

Wyróżniająca się kampania w plenerze

  • Złoto: Assassin’s Creed 3 Outdoor Campaign, Ubisoft
  • Srebro: Halo 4 E3 OOH, Microsoft Xbox
  • Brąz: Borderlands 2 Wallscapes, 2K Games

Wyróżniające się materiały marketingowe w punktach sprzedaży

  • Złoto: Halo 4 Countdown Counter Unit, Origin LLC
  • Srebro: Dead Island: Riptide Best Buy Display, Square Enix / Deep Silver
  • Brąz: Halo 4 GameStop End cap, Origin LLC

Najlepsze nietradycyjne opakowanie

  • Złoto: Skylanders Giants Starter Kit, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
  • Srebro: Skylanders Giants Portal Owners Pack, Activision and Hamagami/Carroll Inc.
  • Brąz: Skylanders Giants Single Character Packages, Activision and Hamagami/Carroll Inc.

Najlepsza edycja limitowana

  • Złoto: Call of Duty: Black Ops II - Care Package, Activision & PETROL
  • Srebro: Diablo III Collector’s Edition, Blizzard Entertainment
  • Brąz: Assassin’s Creed 3 Limited Edition, Ubisoft

Najlepsze stoisko na imprezie branżowej

  • Złoto: PAX East 2012: Ubisoft Booth Activation, Ubisoft
  • Srebro: Activision Skylanders, Toy Fair 2012, Ignited/Activision
  • Brąz: Activision E3 2012, Ignited/Activision/The Ant Farm

Najlepsza kampania marketingowa w punktach sprzedaży

  • Złoto: Tomb Raider, Square Enix and Midnight Oil Creative
  • Srebro: Skylanders Giants, Activision and Midnight Oil Creative
  • Brąz: Assassin’s Creed 3, Ubisoft and Midnight Oil Creative

Najlepsze marketingowe materiały dodatkowe

  • Złoto: Raiden’s Arm, Ignited/Konami
  • Srebro: Family Guy Manager Mailer, Activision and Midnight Oil Creative
  • Brąz: Assassin’s Creed 3 Alex Ross Steelbook, Ubisoft

Najlepsza strona internetowa

  • Złoto: Transformers: Fall of Cybertron, Soap Creative & Activision
  • Srebro: Sleeping Dogs, Future US / MoreYellow
  • Brąz: Assassin’s Creed III: Portal, Ubisoft/Pop

Najlepsza cyfrowa kampania reklamowa

  • Złoto: Assassin’s Creed III: Online Banners, Ubisoft/Modus Operandi
  • Srebro: Prototype 2, Soap Creative & Activision
  • Brąz: Guild Wars 2 “We Are The Brave", Ayzenberg Group & ArenaNet

Najlepsze wykorzystanie mediów społecznościowych lub cyfrowych

  • Złoto: Halo 4, AKQA
  • Srebro: Black Ops II, SapientNitro
  • Brąz: Action Movie FX App, 72andSunny

Najlepsze wykorzystanie muzyki w promocji

  • Złoto: Borderlands 2 “Wimoweh" Trailer, g-NET, 2K & Gearbox
  • Srebro: ZombiU, Ubisoft
  • Brąz: Dishonored - “Drunken Whaler", COPILOT / Rokkan / Bethesda Softworks

Najlepsze wykorzystanie dźwięku

  • Złoto: Call of Duty: China Reveal, Activision/The Ant Farm
  • Srebro: Dead Space 3 “Turn it Off" Trailer, g-NET
  • Brąz: Dishonored, Defacto Sound & Bethesda Softworks

Najlepsze teksty przygotowane na potrzeby mediów lub do sieci

  • Złoto: Resident Evil: Operation Raccoon City Reviewer’s Guide, Off Base Productions
  • Srebro: Call of Duty: Black Ops II - “Rightfull King" Kindle Short Story, Armed Mind
  • Brąz: Call of Duty: Black Ops II, Activision & Petrol

Najlepsze teksty przygotowane na potrzeby kampanii wideo

  • Złoto: Assassin’s Creed 3 In-Cinema :60, Ubisoft/The Ant Farm
  • Srebro: Far Cry 3 Launch Trailer, g-NET
  • Brąz: Far Cry 3 Story Trailer, Ubisoft/The Ant Farm

Najlepsze logo

  • Złoto: Star Wars 1313, LucasArts and Hamagami/Carroll Inc.
  • Srebro: Call of Duty: Black Ops II, Activision & PETROL
  • Brąz: Skylanders Giants, Activision and Hamagami/Carroll Inc.

Najlepsza grafika promująca

  • Złoto: Metal Gear Rising: Revengeance, Ignited/Konami
  • Srebro: Sleeping Dogs Key Art, Square Enix
  • Brąz: Assassin’s Creed 3 Limited Edition Box, Ubisoft

Najlepsze partnerstwo reklamowe

  • Złoto: Madden NFL 13 Cover Vote Campaign, EA Sports, ESPN and Fleishman-Hillard
  • Srebro: EA Sports and ESPN - Partnership, Electronic Arts, ESPN
  • Brąz: Just Dance 4 - Cheetos Partnership, Ubisoft

Najlepsze ogłoszenie nowej gry

  • Złoto: Resident Evil 6 Announcement Strategy, Capcom and Tangible Media
  • Srebro: Call of Duty: Black Ops 2 Reveal, Activision/The Ant Farm
  • Brąz: Deadpool Announcement, Ignited/Activision

Najlepsza kampania generująca buzz w mediach społecznościowych

  • Złoto: Assassin’s Creed III: YouTube Influencer Campaign, Ubisoft/Plaid Social Labs/Alloy Digital
  • Srebro: Madden NFL 13 Cover Vote Campaign, EA SPORTS, ESPN and Fleishman-Hillard
  • Brąz: Halo 4 Glyph, Microsoft Xbox / AKQA

Najbardziej oryginalne działanie marketingowe

  • Złoto: Halo 4 Glyph, Microsoft Xbox / AKQA
  • Srebro: Just Dance 4 - “Justin Bieber Surprise", Ubisoft/The Ant Farm
  • Brąz: Hip Hop Dance Experience NFL Program, Ubisoft

Najlepsze gadżety z gry

  • Złoto: Far Cry 3 Real Tattoos, Ubisoft
  • Srebro: Assassin’s Creed 3 Adidas Shoes, Ubisoft
  • Brąz: Nie przyznano
CD Action
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy