Zwiększa się popularność gier sieciowych

Europejski sektor gier online wykazuje niezwykle silną tendencję wzrostową - tak można by w skrócie podsumować najnowszy raport firmy Nielsen-NetRatings. W styczniu 2003r. aż 5,9 mln Europejczyków odwiedziło strony WWW gier sieciowych. To ponad dwa razy więcej niż w styczniu roku ubiegłego, kiedy to płatne serwisy dla graczy odwiedziło tylko 2,8 mln internautów.

Reklama



W Europie branża gier online oferuje niezwykle szeroką gamę wariantów, od najprostszych gier karcianych, przez wieloosobowe gry zręcznościowe aż do masowych gier RPG, jak EverQuest. Wymienić należy także strony podobne do neopets.com, które łączą w sobie możliwości grania z elementami komunikacyjnymi, a równocześnie są niezwykle atrakcyjne dla reklamodawców.



Za największe rynki gier internetowych uznano w raporcie dwa kraje - Niemcy i Francję. Ale - choć brzmi to nieprawdopodobnie - procent graczy w Holandii przekracza odsetek graczy wobec ogółu internautów nawet w USA. Z kolei w Anglii, która jest uznawana za drugi w Europie rynek online, tylko 1,1 mln Internautów przyznaje się do grania w Sieci. Niewątpliwie czynnikiem zwiększającym popularność takiej formy rozrywki jest ogromny postęp w rozwoju technologii gier. Jednym z czynników napędzających rozwój, są plany producentów konsol, którzy chcą wprowadzić na rynek urządzenia wykorzystujące łącza szerokopasmowe i oferujące możliwość sieciowego grania.



Niewątpliwie rosnące zainteresowanie szerokopasmowym dostępem do Internetu przyczynia się do popularyzacji gier online. Francja i Holandia - kraje które są wymieniane wśród trzech państw, gdzie łącza szerokopasmowe spotkały się z największym entuzjazmem - znajdują się również wśród państw, w których najwięcej internautów przyznaje się do grania w Sieci.



Myliłby się ten, kto sądzi że czynnikiem zmniejszającym zainteresowanie taką formą rozrywki są opłaty. Siła przyciągania gier online jest ogromna. Badając ilość czasu spędzanego na poszczególnych formach aktywności w Internecie, okazało się, że np. w Holandii każdy internauta spędza średnio 2 godziny miesięcznie na graniu. Dla porównania przeglądanie wiadomości i korzystanie z serwisów informacyjnych zajmuje im tylko około 13 minut miesięcznie. Ta dysproporcja to ogromny magnes dla sponsorów.



Pod względem płci, zdecydowanie przeważają mężczyźni, których gra blisko 2,5-krotnie więcej niż kobiet. Wyjątkiem jest Holandia, gdzie kobiety tylko nieznacznie ustępują pola panom. Nie ma za to niespodzianki, jeżeli chodzi o przedział wiekowy graczy. Najliczniejszą grupę stanowią osoby z przedziału 12-24 lata, która jest średnio dwukrotnie większa niż poszczególne pozostałe. Nie znaczy to wcale, że starsi internauci pozostają w tyle. We Francji spośród użytkowników Internetu powyżej 35 roku życia, aż 13 % przyznało się do odwiedzania stron oferujących gry online.



(4D)

Dowiedz się więcej na temat: firmy | popularność

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje