W poniedziałek Microsoft podał, że z sieciowej platformy Xbox Live (przeznaczonej dla użytkowników konsoli Xbox) w USA i Japonii korzysta już 350 tys. osób. Europejska premiera odbędzie się 14 marca.
Wyniki sprzedaży konsoli Microsoftu jasno pokazują, że Xbox nie ma szans na wyrównaną rywalizację z PlayStation 2.
Microsoft jednak inwestuje w to, co w przyszłości może stać się filarem branży elektronicznej rozrywki - czyli w usługi sieciowe. I wygląda na to, że w tym sektorze jest w stanie uzyskać przewagę nad japońskim konkurentem. Technologicznie Xbox jest najlepiej przygotowaną do gier sieciowych konsolą nowej generacji: posiada wbudowaną kartę Ethernet i dysk twardy.
Microsoft podał, że jak do tej pory abonenci Xbox Live spędzili w sieci łącznie 15,7 mln godzin ze średnią tygodniową liczbą sesji na poziomie 3 mln. Co ciekawe, największe obciążenie serwerów notuje się w godzinach uznawanych za telewizyjny "prime time", czyli między 20. a 22.
W Europie zestaw składający się z oprogramowania, połączonych z mikrofonem słuchawek i rocznego abonamentu będzie sprzedawany w cenie 59 euro (w Wielkiej Brytanii - 39 funtów).
(4D)