Wyniki Samsunga w Polsce

Samsung Electronics Polska ogłosił wyniki finansowe za 2006 rok. W ubiegłym roku obroty firmy kształtowały się na poziomie 1 644 042 000 PLN. Było to o 59 % więcej w stosunku do 2005 roku (1 033 157 000 PLN). Zysk netto w 2006 roku wyniósł 11 695 000 PLN.

W podziale obrotu za 2006 na poszczególne działy Samsung Electronics Polska wyniki przedstawiały się w sposób następujący:

Dział Consumer Electronics (RTV/AGD) - 719 803 000 PLN (wartościowy wzrost o 73% w stosunku do 2005, w tym telewizory o 88%, AGD - także o 88%. Najwyższe wzrosty w sprzedaży produktów AGD zanotowały pralki (ilościowo wzrost o 305%) oraz lodówki (wzrost o 118%).

Dział IT (monitory, dyski twarde, drukarki, napędy optyczne) - 464 023 000 PLN (wzrost o 11% w stosunku do 2005)

Dział TELECOM (telefony komórkowe) - 434 023 000 PLN (wzrost o 137% w stosunku do 2005) Serwis (części zamienne) - 1 408 000 PLN

Centrum Badań Rozwoju Oprogramowania Samsung w W-ie - 24 038 000 PLN

W 2006 roku Samsung Electronics Polska wprowadził na polski rynek 32 nowe modele i sprzedał ponad 1,1 miliona telefonów komórkowych (w 2005 roku - 300 000). W 2006 roku ok. 80% łącznej sprzedaży telefonów Samsung zrealizowano we współpracy z działającymi na polskim rynku operatorami. Pozostałe 20% to sprzedaż w kanałach pozaoperatorskich. Zgodnie z szacunkami Samsung w 2006 roku na polskim rynku sprzedano nieco ponad siedem milionów telefonów komórkowych, z czego 10% stanowiła sprzedaż pozaoperatorska.

W 2007 roku Samsung chce umocnić swoją pozycję i osiągnąć sprzedaż na poziomie 1,5 miliona telefonów komórkowych. W 2007 roku Samsung wprowadzi na polski rynek ok. 25 nowych modeli telefonów, z których ok. dziesięciu będzie wspierać technologię 3G. Według Samsung, sprzedaż telefonów komórkowych w Polsce może wynieść w 2007 roku nawet ponad 8 milionów sztuk.

Samsung zajął pierwsze miejsce pod względem liczby sprzedanych na polskim rynku monitorów (390 000 egzemplarzy) z udziałem w wysokości ok. 24%. W 2005 roku sprzedaż monitorów Samsung wyniosła 363 000 sztuk (ok. 23% udziałów w rynku). Największym zainteresowaniem polskich konsumentów cieszyły się monitory o dużych przekątnych (19 cali i większe), które stanowiły w czwartym kwartale ponad 50% sprzedaży firmy.

W 2006 roku Samsung zajął drugą pozycję w sprzedaży laserowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych na polskim rynku ze sprzedażą w wysokości ok. 100 000 egzemplarzy (w 2005 roku było to ok. 50 000). W ciągu najbliższych lat Samsung zamierza objąć pozycję lidera na polskim rynku laserowych drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, który w 2006 roku firma szacuje na ok. 450 tys. sztuk.

Samsung zajął drugie miejsce w sprzedaży dysków twardych na polskim rynku udziałem w wysokości ok. 32% i sprzedażą na poziomie 623 000 sztuk (w 2005 roku sprzedaż wyniosła 478 000 sztuk a udział w rynku wynosił ok. 27%).

Samsung sprzedał w 2006 roku 440 000 napedów optycznych co dało firmie drugie miejsce i udział w rynku w wysokości ok. 21% (w 2005 roku odpowiednio 310 000, trzecie miejsce i 15%).

Samsung zajął ponownie pierwsze miejsce pod względem sprzedaży telewizorów w Polsce (ilościowo i wartościowo) z udziałem w rynku na poziomie 28%. Absolutna pozycja lidera została utrzymana w sprzedaży telewizorów LCD z udziałem ilościowym 33,7%, oraz wartościowym 33%. Dodatkowo Samsung okazał się raz jeszcze bezkonkurencyjny w segmencie 40-42" 33,9 % oraz w segmencie 32" z udziałem sprzedaży 36,5 %.

W produktach AGD Samsung utrzymał pierwszą pozycję w segmencie lodówek side-by-side (udział w rynku w wysokości 50,2%) oraz osiągnął pierwsze miejsce w segmencie lodówek bezszronowych (udział 41,2%). Od siedmiu lat Samsung utrzymuje także pierwsze miejsce w sprzedaży kuchenek mikrofalowych (14,9% rynku).

Reklama
Samsung - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: firmy | sprzęt AGD | wyniki finansowe | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy