Wydawcy chcą obniżki ceny PS3

Po ostatnich prognozach analityków firmy Sega i Ubisoft negatywnie oceniają postawę Sony. W przyszłym roku cena platformy PlayStation 3 musi ulec zmianie - głoszą w swoich wypowiedziach dla prasy czołowi reprezentanci obu firm.

Yves Guillemot, prezes Ubisoft, ostrzega przed optymizmem wobec nowej konsoli Sony. Jeśli lider na rynku konsoli obecnej generacji nie zmniejszy w przyszłym roku znacznie ceny PlayStation 3, to w przyszłym roku nie będzie mógł skutecznie rywalizować z Xboxem 360.

Finansowy serwis informacyjny Bloomberg podaje też, że największy francuski wydawca spodziewa się tylko na amerykańskim rynku w 2008 roku 40 milionów nowych konsoli. Niemniej firma nie sugeruje, czy zwycięzcą zostanie Xbox 360, PS3 czy też Wii. Guillemot jednak zgadza się z opinią Billa Gatesa z Microsoftu, że najważniejszy okaże się przyszły rok.

Scott Steinberg z amerykańskiego oddziału Sega na łamach GameDaily również zaniepokoił się ceną PS3: "Myślę, że jest to drogie urządzenie, ale zarazem bardzo silny sprzęt. Teraz Sony musi przekonać świat, że Blu-ray jest sporo wart, to musi być porządna obietnica - jestem pewien, że wtedy konsola sprzeda się znakomicie".

Sega wierzy w sukces PlayStation 3, ale przy wyznaczonej na premierę wartości (499 dolarów za wersję 20 GB, 599 dolarów za 60 GB) obecnie sądzi, że zanim sprzęt dotrze do szerokich mas, minie sporo czasu. "Urządzenie będzie za drogie dla wielu rodzin" - podsumowuje Steinberg.

Dodajmy, że po zakończeniu majowych targów E3 zarówno Ubisoft, jak i Sega zostały określone przez Michaela Pachtera, analityka Wedbush Morgan, jako jedyne niezależne firmy wydawnicze, które mogą naprawdę dużo zyskać na premierze konkurencyjnego Wii. Ponadto w ostatnich wypowiedziach władze korporacji Sega narzekały na brak zestawów deweloperskich do PS3, a Ubisoft zachowywał spokój, porównując nerwowe wydarzenia do sytuacji sprzed premiery Xboxa 360.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | Sony | wydawcy | firmy | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy