Wpływ gier na kulturę masową

Według najnowszego sondażu AOL, w którym udział wzięło ponad 1000 Amerykanów pomiędzy 12 a 55 rokiem życia, gry wideo kontynuują przenikanie do tak zwanego zachodniego modelu kultury.

Sondaż ukazał, że 79% graczy w wieku 12 do 55 lat grało w gry wideo ze swoimi rodzinami. Sondaż dowiódł także, że niemalże połowa z konsumentów w USA (46%) w wieku 12-55 lat grała w gry wideo po sieci lub przez urządzenia mobilne.

Sondaż wykazał, że granie online jest wciąż ważnym obszarem dla przemysłu rozrywkowego. 66% ankietowanych preferuje gry karciane online. Jednakże 18% graczy sieciowych grało w jakąkolwiek grę MMO (massively multiplayer online), a 31% badanych słyszała o tego rodzaju produkcjach.

Ciekawe wyniki dał sondaż także w odniesieniu do licencjonowanych gier. Okazuje się, że tylko 18% badanych zakupiło grę z uwagi na licencjonowaną postać, taką jak na przykład Batman czy James Bond. Ankietowani znacznie częściej podczas zakupu przykładali dużo większą wagę do istotnych cech gry niż do licencjonowanych postaci.

Równie interesujące ustalenia wynikły w kwestii seksu i przemocy w grach wideo. 47% badanych Amerykanów (w wieku 12-55 lat) stwierdziło, że w grach wideo jest zbyt wiele przemocy, natomiast 40% stwierdziło, że w grach wideo jest zbyt dużo zawartości seksualnej. Ponad połowa ankietowanych (57%) stwierdziła, że przemoc i seks w grach wideo wynikają z podwyższonego poziomu przemocy w ich kraju. Większość (66%) uważa, że rząd powinien zakazać sprzedaży brutalnych gier oraz nadmiernie seksualnych młodzieży poniżej 18. roku życia.

Dowiedz się więcej na temat: sondaże | wideo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje