World of Warcraft z niespodziewaną konkurencją

Jak pobić rekord zespołu deweloperskiego Blizzard i stworzyć największą masową grę online na świecie? Korporacja China.com zna sposób na osiągnięcie takiego rezultatu lepiej niż ktokolwiek inny na ziemskim globie.

Stworzona w Korei Południowej w 2004 roku sieciowa gra z gatunku RPG, zatytułowana "Yulgang", jeszcze na jakiś czas powinna ostudzić zapał producentów popularnego "World of Warcraft". Jak się okazuje, gra pochodząca z firmy MGame bije wszelkie możliwe rekordy popularności.

Dwa miesiące po uruchomieniu w sąsiednich Chinach gry "Yulgang", przez należącą do China.com spółkę 17game Network Technology, w dniu 15 lipca bieżącego roku liczba zarejestrowanych użytkowników produkcji przekroczyła ponad dziewięć milionów osób. Co za tym idzie - liczba ta dwukrotnie przebiła ilość grających w produkcję przygotowaną przez amerykański zespół Blizzard.

W czym tkwi tajemnica tak ogromnej popularności gry studia MGame? "Yulgang" ma stosunkowo prostą oprawę graficzną, utrzymaną w izometrycznej konwencji 2.5D, a postacie kierowane przez bohaterów są utrzymane w stylu nawiązującym do popularnych komiksów manga. Sama gra jest dostępna bezpłatnie do pobrania z oficjalnej witryny internetowej. Użytkownicy muszą jednak płacić prawdziwymi pieniędzmi za przedmioty i dodatki zakupione podczas zabawy.

Zaskakujące jest jednak, że na liczącą ponad dziewięć milionów graczy populację w szczytowym momencie serwery odnotowały jedynie 215 tysięcy grających jednocześnie. Nie jest to zbyt wygórowana liczba. Zespół 17game zapowiada jednak, że wkrótce podejmie akcje promocyjne, które zachęcą wszystkich użytkowników do częstszej zabawy w "Yulgang". Jednym z głównych sposobów na poszerzenie sukcesu produkcji ma być udostępnienie większej ilości darmowych dodatków do gry.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: korporacja | rekord
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy