Wojna o Spartę

W lutym br. podano pierwsze informacje na temat nowej gry "Sparta - Ancient Wars". Zapowiadany RTS zainteresował fanów gatunku z całego świata. Teraz producent podał więcej szczegółów na temat tej produkcji.

Zespołowi tworzącemu "Sparta - Ancient Wars" przewodzi Torsten Hess, doświadczony programista z Niemiec, który wcześniej pracował przy najnowszej odsłonie serii "The Settlers". Deweloper pracuje ciężko, ponieważ na E3 chce pokazać grywalne demo swojej gry oraz podać szczegóły dotyczące silnika graficznego 3D "Ancient Wars".

Jak twierdzą producenci, "Sparta - Ancient Wars" ma dysponować rewolucyjnym silnikiem fizyki gry, który ma umożliwiać fizyczną symulację najdrobniejszych szczegółów na mapie, takich jak kamienie, drzewa, ogień czy woda, które będą na siebie nawzajem oddziaływać. Konie i słonie bojowe stratują żołnierzy na swojej drodze, a drzewa zatrzęsą się, kiedy zostaną trafione przez katapultę. Potężne budynki mają zawalać się w różny sposób, zależny od rodzaju pocisków i intensywności ostrzału.

Engine graficzny ma pozwalać na przemieszczanie przez wiatr liści zalegających na ziemi i rozpryskiwanie się wody, kiedy w jej powierzchnię uderzy kamień. Silnik graficzny "Ancient Wars", ma mieć możliwość ukazania obrażeń poszczególnych żołnierzy, jak również pozostałych na polu bitwy trupów.

Gra będzie się składać z ponad 30 misji, podzielonych na trzy strony konfliktu. Misje będą zależeć teraz od nieprzewidywalnych zdarzeń, które będą mogły wpłynąć na ich przebieg, powodując nagłe zmiany akcji, wymagające natychmiastowego dostosowana taktyki.

Całkowicie nową cechą w gatunku RTS, którą wprowadzi gra "Sparta - Ancient Wars", będzie przejmowanie przez jednostki transportowe cech załadowanych oddziałów. Na przykład: jeżeli statek transportowy, posiadający w ładowniach 8 miejsc, zostanie załadowany robotnikami, to będzie się on poruszał szybciej, gdyż robotnicy zapewnią dodatkowa siłę napędową. Jeżeli natomiast na statku znajdą się łucznicy, taka jednostka będzie mogła razić wroga na odległość przy pomocy strzał. Identycznie sprawa będzie się miała, jeżeli na pokładzie znajdą się katapulty - taki oddział będzie potężnym przeciwnikiem na odległość, lecz kompletnie bezbronnym w walce wręcz.

"Sparta - Ancient Wars" ukaże się w 2006 roku i będzie wyposażona w opcję gry dla pojedynczej osoby, jak również w tryb multiplayer. Zapowiadana produkcja nie ma jeszcze wydawcy, ale prowadzone są aktualnie negocjacje z kilkoma zainteresowanymi firmami.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wojna | wars | Sparta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy