Wii z rewolucyjnym kontrolerem pod koniec roku

Dzień przed rozpoczęciem targów E3 korporacja Nintendo zorganizowała swoją konferencję prasową w Kodak Theater, sali słynnej za sprawą uroczystego przyznania filmowych Oscarów.

Firma przede wszystkim zamierza skupić się nie na możliwościach sprzętowych, lecz na grach, jakie otrzymamy na jej konsole stacjonarne: Wii i GameCube, oraz przenośne: Dual Screen i Game Boy Advance.

Głównym celem Nintendo ma stać się rozszerzenie branży i pozyskanie nowych miłośników elektronicznej rozrywki. Przedstawiciele firmy chcą, aby użytkownicy jej nowej platformy Wii "poczuli" gry w sposób, jakiego do tej pory nie mieli okazji poznać.

Przyczyną tej zmiany ma stać się wyposażony w szereg czujników ruchu bezprzewodowy kontroler platformy, dzięki czemu będzie można sterować np. postacią lub bronią już poprzez samą zmianę jego położenia w przestrzeni. Posługiwanie się przyrządem ma być łatwe dla każdego bez względu na wcześniejsze doświadczenia z grami.

Ponadto w prezentacji Satoru Iwata, prezes Nintendo, ujawnił, że kontroler posiada też wbudowany mikrofon, który znajdzie zastosowanie w przypadku niektórych produkcji. Trzeba też dodać, iż do kontrolera będzie można przyłączyć również drugą część, która zostanie wyposażona w gałkę analogową, co pozwoli na kolejne możliwości związane ze sterowaniem podczas zabawy.

Zmiana kontrolera ma pociągać za sobą zmianę sposobu obsługi interfejsu w grach. Nintendo zakłada, że takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie branży w zdrowej kondycji, podobnie jak pojawienie się wyposażonej w dwa ekrany, w tym jeden dotykowy, przenośnej konsoli Nintendo DS. Do tej pory na całym świecie sprzedano już ponad 16 milionów egzemplarzy tego sprzętu, a do końca roku jego posiadacze otrzymają ofertę ponad 100 nowych gier.

Wii natomiast ma być dostępne w czwartym kwartale 2006 roku, a cena ma być "odpowiednia dla masowego rynku" (Nintendo nie podało tu jeszcze żadnych konkretów). Co więcej, sprzęt ma wyróżniać się prostą obsługą i uruchamianiem, cichą pracą oraz niskim zużyciem energii. W rezultacie możliwe będzie korzystanie z usługi gier sieciowych WiiConnect24 bez konieczności wyłączania sprzętu.

Wśród gier, jakie ukażą się wraz z premierą Wii, będą m.in. tworzone przez Nintendo "The Legend of Zelda: Twilight Princess", "Metroid Prime 3: Corruption", "Excite Truck" oraz tytuły innych firm wydawniczych: "Tony Hawk's Downhill Jam", "Marvel: Ultimate Alliance", "Call of Duty 3", "Sonic", "Super Monkey Ball", "Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors", "Codename Final Fantasy Crystal Chronicles: Crystal Bearers", "Madden NFL", "Rayman Raving Rabbids" i "Red Steel".

Wii będzie posiadać też wsteczną kompatybilność z platformą GameCube oraz usługę tzw. wirtualnej konsoli, dzięki której uruchomimy klasyczne gry z NES, Super NES, Nintendo 64 oraz wyselekcjonowane tytuły z Sega Genesis i TurboGrafx. Do ich obsługi będzie można skorzystać z tzw. "klasycznego kontrolera dla Wii". Ten przypominający wyglądem przyrząd od konsoli SNES kontroler zostanie wprowadzony do sprzedaży wraz z innymi dodatkowymi akcesoriami.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kontroler | korporacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy