Więcej o Final Fantasy XIII

Na łamach jednorazowej publikacji Dengeki PS3, która pojawiła się wraz z japońską premierą konsoli PlayStation 3 od Sony, zamieszczono rozmowę z Motomu Toriyama i Tetsuya Nomura, dwójką projektantów czuwających nad tworzonymi jednocześnie dwoma nowymi grami z najpopularniejszej serii RPG od Square Enix.

Od ujawnienia "Final Fantasy XIII" oraz "Final Fantasy Versus XIII" podczas majowych targów E3 twórcy nie podali zbyt wiele informacji o obu produkcjach. Zapewniono jedynie, że tytuły te wchodzą w skład tzw. "Fabula Nova Crystallis Project", co określono jako serię powiązanych ze sobą produkcji związanych pewnym stopniu wspólną historią i światem gry.

Toriyama ujawnił, że początkowo kolejna edycja cyklu miała trafić na PlayStation 2, ale w maju 2005 roku zdecydowano się przenieść projekt na PlayStation 3. W rezultacie znaczna ilość opracowanych materiałów została usunięta, pozostały: świat, jego mitologia i najważniejsi bohaterowie. System prowadzenia pojedynków i przebieg rozgrywki zaczęto zaś tworzyć na nowo.

Tymczasem Nomura oszacował trudność całej operacji przenoszenia gry z PS2 na PS3 za większą niż w przypadku PS1 i PS2. Deweloperzy musieli więc zająć się produkcją nowej wersji swojego silnika White Engine służącego za podstawę do dalszych prac. Dopiero kiedy narzędzie to będzie gotowe, autorzy zaczną prezentować tajniki obu odsłon "Final Fantasy XIII".

White Engine według Nomura ma znaleźć zastosowanie również w innych, niezapowiedzianych jeszcze grach.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | Sony | playstation 3 | Final Fantasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy