Western Digital zbiera plony

Z końcem stycznia Western Digital Corp. ogłosił dochód w wysokości 1,1 miliarda dolarów amerykańskich ze sprzedaży ponad 18 milionów dysków w ubiegłym kwartale. Czysty zysk wyniósł 104,3 milionów dolarów, czyli 47 centów na akcji.

Te rezultaty obrazują stały wzrost przedsiębiorstwa. Oddaje to także dwunastoprocentowy wzrost sprzedaży jednostkowej i 17% wzrostu finansowego w porównaniu z 955 milionami w tym samym okresie rok temu. Najbardziej imponująco wygląda zysk - obecna kwota w porównaniu z zeszłorocznymi 56 mln. to wzrost aż o 86 procent.

Te dobre wyniki firma zapewniła sobie aktywnością na dwóch najbardziej rozwijających się rynkach pamięci masowych. Idzie tu o sektory dysków do komputerów przenośnych oraz coraz powszechniejsze pamięci do elektroniki użytkowej. Przykładowo sprzedano blisko półtora miliona dwu i półcalowych dysków notebookowych WD Scorpio -niemal o jedna trzecią więcej niż rok temu. Ogólnie rzecz biorąc z zastosowań innych niż desktopowe pochodzi aż 26 procent ogólnych zysków kompanii - o siedem więcej niż w analogicznym kwartale rok wstecz.

"Cieszymy się z naszych wyników finansowych w kwartale grudniowym tym bardziej, że wynikają one z wykorzystania sytuacji stworzonych przez naszych klientów w różnych obszarach IT" - powiedział Arif Shakeel, prezes Western Digital. "Nasza uwaga wciąż skupia się na jakości, obniżeniu kosztów i powiększaniu oferty produktów WD. W roku 2006 nastąpi dalszy rozwój technologii oraz odświeżenie linii produktów".

Na poparcie tego Shakeel przypomniał premiery mijającego miesiąca, jakie Western Digital skierował równolegle na rynek desktopów (WD Caviar SE16 500), notebooków (WD Scorpio 120 GB EIDE), korporacyjny oraz entuzjastów (WD Raptor 150 GB), oraz urządzeń CE (WD MyBook). "Każdy z tych produktów oferowanych klientom spełnia surowe kryteria jakości, bezawaryjności i przystępnej ceny" - ogłosił Shakeel. "Są to rezultaty naszej polityki szybkiego wdrażania do masowej produkcji wyników pracy pionu badań i rozwoju".

Reklama
Western Digital - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: dochód | DIGITAL | Western
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy