WD przedstawiło wyniki finansowe

Western Digital ogłosiło wyniki finansowe pierwszego kwartału 2005 (trzeciego kwartału finansowego), w którym dochód ze sprzedaży około 15.3 mln dysków wyniósł 920 mln USD, a zysk netto wyniósł 70,8 mln USD, co oznacza wzrost o 32 centy za akcję kwartale zakończonym 1 kwietnia 2005. Marża brutto za ten kwartał wyniosła 18,2 procenta.

Tak doskonałe rezultaty są wynikiem wzrostu wydajności, wliczając w to 23 procent wzrostu dochodu w stosunku do 749 mln dolarów za analogiczny okres roku poprzedniego oraz 48 procentowy wzrost zysku o ponad 47,9 mln, w porównaniu z ubiegłym rokiem. W odnośnym kwartale finansowym 2004 roku firma zanotowała dochód rzędu 22 centów za jedną akcję przy sprzedaży 11,8 mln sztuk swoich produktów, a zadeklarowana marża brutto wyniosła 16,4 procent.

Z bilansu wynika, że aktywa w gotówce oraz inwestycje krótkoterminowe na koniec kwartału wzrosły do 574 mln USD, co oznacza wzrost o 82 mln od grudnia 2004 roku. Firma wygenerowała 112 mln dolarów zysku w gotówce z operacji w marcowym kwartale.

"Stosunek podaży do popytu w sektorze pamięci masowych w ostatnim kwartale był dość stabilny, co z kolei przełożyło się na korzystniejsze warunki cenowe" - powiedział Matt Massengill, dyrektor generalny firmy Western Digital. "Nasze znakomite rezultaty finansowe mijającego kwartału wynikają ze spełnienia zapotrzebowania rynku na pamięci masowe dużej pojemności, koncentracji na sektorach innych niż komputery typu desktop oraz utrzymanie pozycji lidera w zakresie ceny i jakości".

Firma Western Digital podkreśliła, że 23% jej dochodu z trzeciego kwartału pochodzi ze źródeł innych niż rynek komputerów PC, wliczając w to elektronikę użytkową, oprogramowanie korporacyjne, notebooki i sprzedaż detaliczną. 75 procent dochodów firmy pochodziło z dysków twardych przeznaczonych na rynek desktopów, co można porównać z 14-procentowym dochodem pochodzącym ze sprzedaży na rynkach innych niż PC oraz 86 procentowym dochodem wynikającym z sektora tradycyjnych pecetów. W ubiegłym roku WD zaprojektowała, udoskonaliła i wypromowała szereg nowych produktów, których odbiorcą jest segment elektroniki użytkowej związanej z cyfrowymi aparatami i kamerami video, palmtopami, laptopami oraz korporacyjny i detaliczny rynek napędów HDD.

Western Digital - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: firma | procent | Western | DIGITAL | dochód | wyniki finansowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje