Unreal II

Producent: Legend Entertainment

Reklama

Wydawca: Infogrames

Rodzaj gry: Gra akcji

Data wydania: sierpień 2002

Wymagania sprzętowe: PIII 600, karta grafiki 32 MB z akceleratorem 3D


Wszyscy chyba pamiętamy jeszcze legendarnego "Unreal'a". Ile nocy nie przespanych, ile zawalonych sprawdzianów w szkole, byle tylko zakończyć kolejny poziom. "Unreal" był grą, która przyprawiała o dreszczyk emocji. Oferowała ona wiele godzin wspaniałej zabawy, niszcząc ty samym ówczesną konkurencję. Gra wzbiła się na wyżyny, a wszystko dzięki dobrej reklamie i długiemu okresowi tworzenia. Przesuwanie premiery to bardzo ryzykowne przedsięwzięcie, gdyż może odegrać dwojaką rolę. Może się zdarzyć, że opóźnienie jeszcze bardziej podsyci ciekawość graczy, lub przeciwnie. Entuzjazm może zostać całkowicie ugaszony. Unreal'owi tego typu zabieg wyszedł na dobre, lecz powoli już wszyscy o nim zapominamy zasypywani coraz to większą ilością tytułów. Był to hit owych czasów, jednak te już nieodwracalnie minęły. Teraz, po czterech latach oczekiwania, znów robi się głośno na temat drugiej odsłony gry.



Fabuła gry przesunie nam nieco kalendarzyk do przodu w stosunku do wydarzeń z pierwszej wersji gry. Głównym bohaterem - którego losami przyjdzie nam kierować - będzie wykwalifikowanym żołnierzem, który otrzymuje pod swą pieczę sektor kosmosu, by bronić o i pilnować w nim porządku. Pomagać mu w tym będzie trójka przyjaciół: inżynier Isaak, oficer Aida oraz pilot statku - Ne'Ban. Wszystko byłoby wspaniale, gdyby nie międzygalaktyczna wojna, której wybuch skoncentruje się w tym właśnie sektorze. Jak nietrudno się domyślić, naszym zadaniem będzie zakończenie konfliktu oraz przywrócenie dawnego porządku, lecz czy to się nam uda?



Wcielając się w bohatera gry otrzymamy swój statek - Atlantis -, który posłuży nam za główną stację dowodzenia. Będzie ona naszym jedynym źródłem informacji, oraz tam też będziemy odbierać rozkazy z "góry", dotyczące kolejnych misji. Misje zaś, jak na przyzwoitą grę FPP przystało, polegać będą na niszczeniu wszystkiego i wszystkich. Mile widziane więc będą dobry wzrok, zręczność i celność a nie racjonalne myślenie. Jakby jednak nie było za naszymi działaniami będzie krył się jednak jakiś sensowny zamysł. Naszym zadaniem będzie np. odbicie jakiejś ważnej osoby, eskortowanie osób i konwojów lub przedzieranie się za siły wroga. Jak na Unreal'a przystało będzie trzeba także bronić własnych obiektów przed nieprzyjacielem. Nie tylko przyjdzie nam więc atakować, lecz również przydadzą się umiejętności obronne. Podczas wypraw spotkamy 24 typy stworków, które przypominać będą kosmitów. Do walki z takimi kreaturami wykorzystać będziemy mogli 15 typów broni, wśród których znajdzie się nieśmiertelna wyrzutnia rakiet, EMP, karabin maszynowy i wiele nowych armat. Gra stworzona została głównie z myślą o pojedynczych graczach, co nie oznacza, że miłośnicy gry online będą musieli cierpieć. Znajdą w grze także misje przeznaczone jedynie do gry w sieci, ale nie należy od nich zbyt wiele oczekiwać. Trzeba tutaj wspomnieć, że w przygotowaniu też jest "Unreal Tournament 2003", który zadowoli graczy internetowych.



Specjalnie na potrzeby "Unreal'a II" stworzono zupełnie nowy engine. Dzięki niemu gra w czasie rzeczywistym potrafi renderować unikalne dlatego typu gier emitery cząsteczek. W efekcie zobaczymy przepięknie wyglądające włosy, dym, kurz oraz niezwykle realistyczny ogień. Więcej o grafice gry powiedzieć mogą jedynie screeny, bo mi aż brak słów. Miejmy nadzieje, że w rzeczywistości gra będzie wyglądała podobnie. Nawet, jeśli gra nie przyniesie producentom zysku, to na sprzedaży engine'u z pewnością zrekompensują sobie straty. W stworzenie silnika gry włożony wiele wysiłku, jednak jest to najważniejsza część każdego projektu. Obsługa tak wielu nowinek technicznych niejako odbije się na wymaganiach sprzętowych, bo już jest nam wiadomo, że gra wymagała będzie procesora mocniejszego niż 600 MHz i co najmniej 32 MB karty graficznej. Dla wiernych miłośników Unreal'a nie powinno to jednak stanowić przeszkody.



Ogólnie rzecz biorąc "Unreal II" będzie godnym następcą "Unreala", a na jego sukcesy pozostaje tylko czekać. Miłośnicy tego typu gier już powinni ustawiać się w kolejkach do sklepów, bowiem premiera gry przewidywana jest na sierpień tego roku. Dowiemy się niebawem, czy tak liczne zapewnienia ze strony producentów na temat wyjątkowości swojego dzieła są prawdziwe i czy uda się zaskoczyć nas - graczy.



OLO

Dowiedz się więcej na temat: karta | wydawca

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje