Tylko dwie trzecie gier komórkowych generuje zyski dla operatorów

Zaledwie 64% wszystkich pobranych na telefony komórkowe gier generowało zyski dla operatorów - wynika z najnowszego raportu firmy Telephia, dotyczącego sprzedaży gier "komórkowych" na terenie USA, w drugim kwartale tego roku. Pozostałe 36% było udostępnianych za darmo.

Najpopularniejszymi grami były tytuły należące do kategorii Puzzle/Strategia i to zarówno w przypadku gier udostępnianych bezpłatnie, jak i tych za które trzeba było zapłacić. Ich udział w sprzedaży to 27,1%, zaś odsetek darmowych pobrań w stosunku do liczby zakupionych tytułów wyniósł 48%. Amerykanie wydali średnio na jedną grę tego typu 4,27 USD.

Na drugim końcu znalazły się gry z kategorii Klasyczne/Arcade, których udział w ogólnej liczbie pobrań wyniósł odpowiednio: 13,6% (liczba tytułów kupionych), 18%. (odsetek pobrań bezpłatnych w stosunku do ilości gier kupionych). Średnia cena zakupu pojedynczej gry to 3,93 USD.

Na drugim miejscu listy znalazły się gry wyścigowe i sportowe, z udziałami odpowiednio 16% i 25%. Warto zauważyć, że w przypadku gier udostępnianych bezpłatnie, wynik ten stanowi zaledwie połowę tego, czym poszczycić się mogą tytuły z kategorii Puzzle/Strategia. W tym przypadku za jedną pobraną grę trzeba było zapłacić średnio 3,67 USD.

Najdroższe okazały się tytuły z kategorii Akcja/Przygodowe, które kosztowały średnio 4,29 USD za sztukę. Być może wysoka cena przyczyniła się do tego, że produkty tego typu stanowiły tylko 15,6% wśród wszystkich kupowanych gier "komórkowych" Co ciekawe, w przypadku tytułów udostępnianych bezpłatnie w porównaniu do liczby kupionych gier, odsetek ten wzrósł do 32%. Niemniej i tak ten rodzaj gier ustępuje jednak pola grom karcianym i tym znanym z kasyna. Wyniki tej ostatniej kategorii gier dla telefonów komórkowych wyglądają następująco: udział w całkowitej sprzedaży gier komórkowych - 14,2%; liczba bezpłatnych pobrań w stosunku do ogólnej liczby zakupionych tytułów - 44%. Średnia cena za jedną grę karcianą to 3,57 USD.

(INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Dowiedz się więcej na temat: firmy | telefony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy