Tworzenie gier coraz droższe

W wywiadzie udzielonym dla finansowego serwisu informacyjnego Bloomberg szef działu zajmującego się grami wideo w Bandai udzielił odpowiedzi, która może posłużyć za wyjaśnienie dla jednego z kluczowych trendów w branży elektronicznej rozrywki.

Japońska korporacja Bandai - która pod koniec bieżącego miesiąca połączy się z gigantem w produkcji gier, firmą Namco, przez co zamierza stworzyć na tym rynku drugą pod względem wielkości spółkę w Kraju Wschodzącego Słońca - twierdzi, że produkcja gier staje się coraz droższa.

Główną przyczyną wzrostu kosztów tworzenia nowych tytułów jest nasilająca się rywalizacja pomiędzy firmami Sony i Microsoft, które zamierzają już niedługo zacząć sprzedaż konsoli następnej generacji.

Pojawienie się na rynku PlayStation 3 oraz Xboxa 360 może okazać się nie tylko rewolucją pod względem jakości i poziomu interaktywności samych gier. Gwałtowne skutki zmian mogą okazać się śmiertelnym ciosem dla wielu obecnie tworzących gry firm na całym świecie.

Shin Unozawa z Bandai podczas targów Tokyo Game Show ujawnił, że analizy jego firmy wskazują, iż koszty produkcji jednej gry wzrosną do nawet 1 biliona jenów (tj. 9 milionów dolarów) z dotychczasowego poziomu wahającego się w granicach od 100 do 500 milionów jenów.

Microsoft wprowadzi na rynek konsolę Xbox 360 już 22 listopada, najpierw w Stanach Zjednoczonych. Sony PlayStation 3 oraz Nintendo Revolution mają mieć swoje premiery dopiero w przyszłym roku. Japońscy wydawcy, tacy jak Bandai, Konami i Square Enix, już teraz zaczynają szukać partnerów, aby zmniejszyć ogromne koszty produkcji gier wykorzystujących technologię "high definition", dzięki której wszystkie gry mogą być wyświetlane w kinowym formacie 16:9, a dźwięk odtwarzany w systemie przestrzennym 5.1 Dolby Digital. Większość gier nowej generacji posiadać będzie obsługę opcji rozgrywek sieciowych.

Unozawa dodał, że koszty zmaleją dopiero około roku po premierze platform nowej generacji. Mało prawdopodobne jest, iż powrócą do obecnego poziomu.

Warto dodać, że blisko przed dwoma laty Square połączyło się z konkurencyjną firmą Enix. Teraz zaś Square Enix zamierza dosłownie wchłonąć Taito. Przed rokiem doszło do fuzji i utworzenia Sega Sammy Holdings. Pod koniec bieżącego miesiąca zaś zacznie funkcjonować Bandai Namco Holdings.

W tej chwili brakuje informacji o podobnych działaniach podejmowanych przez wydawców w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Bloomberg | wideo | droższe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy