Twórcy gier wybierają Indie

Agencja informacyjna Associated Press donosi, że prawdopodobnie w najbliższej przyszłości Indie staną się miejscem, w którym produkcja gier będzie mieć ogromne znacznie. Drugie Bollywood tym razem dla twórców elektronicznej rozrywki? Nie do końca...

Reporterzy donoszą, że zainteresowanie jednym z największych azjatyckich państw ze strony światowych wydawców i producentów gier rozpoczęło się już w 1998 roku. Wówczas to mało znana firma Dhruva Interactive wygrała konkurs na stworzenie kilku fragmentów przygodowej gry akcji "Mission: Impossible". Od tamtej pory podobne zespoły powstają jak grzyby pod deszczu.

Główną przyczyną szybkiego rozwoju branży w Indiach są niskie koszty produkcji i spora ilość uzdolnionych programistów. Takie korporacje, jak Sony, Codemasters, Atari czy Microsoft coraz częściej sięgają po ich pomoc, aby wyrobić się ze swoimi projektami skierowanymi do graczy na całym świecie. W samych Indiach jednak tylko nieliczni mają czas na zajmowanie się tą formą rozrywki. Jak dodaje szef zespołu Dhruva, Rajesh Rao - nowi pracownicy jego firmy przechodzą błyskawiczne przeszkolenie i aby wiedzieć, o co w tym chodzi, mogą sami korzystać z gier przez kilka tygodni zanim zajmą się swoimi nowymi zajęciami.

Analitycy dodają, że zmniejszenie kosztów produkcji gier poprzez przeniesienie części procesu ich projektowania do Indii może sięgnąć 40%, a w przypadku tytułów na telefony komórkowe nawet 50%. Duże firmy, takie jak TOM Online, Cisco Systems oraz Macromedia, zauważyły to już wcześniej, dzięki czemu teraz nie boją się aż tak mocno o swoją przyszłość.

Przykładowo założony przez chińskie TOM Online zespół deweloperski Indiagames rocznie produkuje około trzydziestu gier na telefony komórkowe i jest istną kurą znoszącą złote jajka. Miesięcznie na całym świecie ich produkcje są pobierane prawie milion razy przez posiadaczy przenośnych urządzeń, które teoretycznie są przeznaczone raczej do komunikacji między ludźmi.

Rajesh Rao z Dhruva Interactive, jeden z twórców bestsellerowych wyścigów "Forza Motorsport" na konsolę Xbox, dodaje z kolei, że prawdziwym plusem producentów z Indii są nie tylko niskie koszty produkcji gier, ale też możliwość wykorzystania nie odkrytych do tej pory pomysłów.

Dowiedz się więcej na temat: twórca | agencja | Indie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje