TwinWheel Force Feedback

Producent: Genius
Rodzaj kontrolera: kierownica
Platforma: PC, PS2
Wymagania sprzętowe: Windows 98/Me/2000/XP, port USB; konsola PlayStation 2
Cena detaliczna: 259 PLN
Ocena: 8.5/10

Firma Genius specjalizuje się we wszelkiej maści produktach, które nie tylko ułatwiają nam korzystanie z komputera, ale również dostarczają przy tym moc wrażeń i dużo dobrej zabawy. Genius została założona pod koniec roku 1983 na Tajwanie, od tego czasu zarówno sprzedaż, jak i zapotrzebowanie na produkty tej marki stopniowo rosły. Dziś dochód Geniusa przekracza 420 mln dolarów rocznie, to jest o 100 mln dol. więcej niż w zeszłym roku. Wraz z upływem czasu, myśli technologicznej, jak i dużej konkurencji produkty Geniusa wypracowały swoją pozycję na rynku światowym, odznaczając się ciekawym designem, wytrzymałością oraz dobrą jakością wykonania.

Dziś chcę zaprezentować kierownicę dla osób lubiących mocne wrażenia. TwinWheel Force Feedback marki Genius to urządzenie skierowane do osób, którzy nieustannie poszukują przygód. Choć rynek jest zasypany podobnymi gadżetami postaram się przybliżyć i opisać, jakie zalety i wady dostrzegłem podczas zabawy z tym miłym dla oczu kontrolerem.

TwinWheel Force Feedback

Kwadratowe opakowanie w czerwonym kolorze przykuwa wzrok nawet obojętnych na tego typu gadżety. Nie spotkałem człowieka , który w zaciszu czterech kątów nie miałby ochoty spróbować swoich sił grając na kierownicy w "Colina", "NFS: MW" czy "Toca Race Driver 3"... Praktycznie każdy mężczyzna ma w sobie żyłkę kierowcy wyścigowego, więc gdzie najlepiej sprawdzić swoje umiejętności jak nie na wirtualnym torze trzymając w ręku tę kierownicę... Poza tym to rozwiązanie jest tańsze i o wiele bezpieczniejsze niż często organizowane "podziemne" wyścigi na trasie Salwator-Kryspinów. Oczywiście, że nie wyprodukowano jeszcze tak zaawansowanych zabawek, by dostarczały takich wrażeń co zabawa w kierowcę "na żywo", lecz to jest tylko kwestią czasu lub... pieniędzy.

Standardowe opakowanie zawiera testowany zafoliowany produkt, tzn. kierownicę z czterema przyssawkami plus uchwyt ze śrubą (ta pozwala na stabilne przytwierdzenie urządzenia do płaskiej nawierzchni), jednoczęściową podstawę z pedałami gazu i hamulca, akumulatorek, a także sterowniki i instrukcję.

Wejścia / Wyjścia

TwinWheel FF to kierownica stworzona zarówno dla posiadaczy osobistych komputerów przenośnych (PC), jak i dla szczęśliwców ujarzmiających konsole PlayStation 2. Kabelek wychodzący od bolidu kierownicy ma dwa wyjścia (slot i USB), poza tym interfejs USB i konektor RJ-11 pozwala na sprawne funkcjonowanie całego układu. Długość przewodów jest wystarczająca, lecz wciąż są to tylko kable. Technologia bezprzewodowa, choć od dawna wdrażana, wciąż wymaga udoskonaleń. Ostatnie założenia i cele Geniusa w kampanii o lepszą pozycję na rynku to właśnie rozwój w tym kierunku.

Design

TW FF to sportowa kierownica. Stylistyczna, i miła dla oka. Zestaw jest trójkolorowy: czerwony, czarny i srebrny. Czarnym kolorem pokryte są wszelkie plastiki, prócz pedałów, koloru czerwonego użyto do pokrycia antypoślizgowej gumy, jak i zewnętrznego obramowania trójkąta środka kierownicy. Całość jest schludna i ładnie wykończona, gumowe obicia są przyjemne w dotyku, lecz szczerze mówiąc samo słowo plastik dużo mówi o wytrzymałości, podobna sprawa tyczy się pedałów gazu i hamulca. Dawno brzydszych nie widziałem, a kolor szaro-srebrny jak dla mnie to totalna tandeta.

Funkcjonalność

W tej dziedzinie probuje wspiąć się na wyżyny, oferując zaawansowaną technologię Force Feedback, aż dwanaście programowalnych przycisków, w tym cyfrowy układ sterowania, jaki spotykamy w padach. Wszystkie przyciski są intuicyjnie rozmieszczone, tak by nie odwracały uwagi od gry. W górnej części symetrycznie rozmieszczono po dwa przyciski, w środku po lewej stronie cyfrowy przycisk ośmiokierunkowy. Po prawej znajdują się cztery przyciski, jakie mamy w typowych padach z symboliką dla PS2. Na dole cztery wielofunkcyjne klawisze: start, select, program (dzięki czemu możemy skonfigurować nasze kółko wg własnych potrzeb) oraz tryb mode. Do ciekawych rozwiązań zaliczyć można zamontowanie dwóch analogicznie ustawionych do siebie przycisków z tyłu kierownicy pod palcem wskazującym, uważam to za dobry pomysł. Kierownica chodzi bardzo płynnie, czuć, iż pojazd, który prowadzimy, jest w pełni przez nas kontrolowany, a to jest rzadkością nawet u konkurentów z podobnej półki cenowej. Mechanizm oceniam bardzo wysoko, a szczególnie wibracje, które nie rzucają nami na boki jak w traktorze, gdzie "wszystko się trzęsie" nawet jak stoimy w miejscu. Harmonijnie pracują z podłożem silnie uzależnionym od marki samochodu czy też rodzaju zawieszenia! Wielkie brawa! Jednakże jest kilka wad, które niestety obniżą w moich oczach końcową ocenę produktu. Mianowicie brakuje skrzyni biegów, ręcznego hamulca, również piórek sekwencyjnych. Będąc wybredniejszym, chciałbym, aby kiedyś w przyszłości pojawiły się zegary, a całość wykonana była z aluminium i obita skórą... Niestety, cena decyduje o wszystkim. Tak więc musimy poczekać, aż pewne kwestie będą standardem. Pedały gazu i hamulca działają bez zarzutu, rzekłbym wręcz, że doskonale. Nie trzeba ubierać specjalnego obuwia czy gumowych kapci, jak to ma miejsce w przypadku niektórych konkurencyjnych kierownic. Tu stopa rozmiar 43 wg polskich norm leży nisko przy gazie, a pięta spokojnie spoczywa na na dobrze wyprofilowanym podłożu z wyżłobionym szlaczkiem. Miodzio!

Reasumując

Kierownica TwinWheel Force Feedback stanowi dużą konkurencję na rynku, lecz nie uplasowałbym jej na pierwszym miejscu. Owszem jest znaczna różnica między konkurentami w stylistyce czy technologii Force Feedback. Wiadomo, że każda firma ma swój pomysł na produkt, który jest weryfikowany przez klientów. Kierownice z tego przedziału cenowego są zróżnicowane, lecz dla zawodowego kierowcy uwielbiającego gry sportowe ważnymi argumentami za zakupem "kółka" Geniusa są:

  • komfort i płynność pracy
  • czułość mechanizmu na reakcje kierowcy
  • Technologia Force Feedback
  • Dwusystemowość kierownicy (PC i PS2)

  • Do pełnie szczęścia w przypadku TwinWheel Force Feedback brakowało mi szczególnie:
  • technologii bezprzewodowej
  • skrzyni biegów czy nawet piórek sekwencyjnych i ręcznego hamulca
  • zegarów (nawet jako bajer, uwielbiam jak wskazówka zegara zbliża się do prędkości, z jaką nigdy na polskich beznadziejnych drogach nie pojeżdżę)
  • braku plastikowych elementów

    Reszta była dla mnie mało ważna, gdyż nie używam kierownicy do gry w "Pro Evolution Soccer 5" ani do przygodówek. Uważam, że jak coś ma służyć jednemu, to powinno być robione wyłącznie pod tym kątem. Kierownicę każdemu maniakowi gier wyścigowych jak najbardziej polecam!

    rofreeman

    Reklama
  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: port | przyciski | kierowcy | Platforma Obywatelska | PlayStation Vita | kierownica
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy