Tweety & The Magic Gems - GBC

Producent: Nintendo

Rodzaj gry: Planszowa, multiplayer

Liczba graczy: 1-4

Wykorzystuje: link-cable


Któż z nas nie kocha ptaszka Tweety'ego!? Takiż to sympatyczny żółciutki (i smacznie dla kota Sylwestra) wyglądający ćwirek! Ale co to?! O nie... Tweety jest w ciężkich tarapatach! By mu pomóc musisz wcielić się w jedną z sześciu postaci - a do wyboru są następujące: kot Sylwester, Bugs Bunny, kaczor Daffy, farmer Yosemite Sam, buldog Marc Anton oraz świnka Pink-Dick. Zasady gry są proste - jak to w grach planszowych bywa. Za każdym razem gdy przychodzi na nas kolej - losujemy kartę. Ilość wylosowanych jednostek decyduje o ilości pól, o które się ruszymy. By zabawa była naprawdę przednia - rozgrywkę wzbogacono o masę ciekawych rozwiązań. Jedną z nich jest np. możliwość dokonywania zakupów w sklepach we wszystkich dostępnych miastach (za pieniądze, które zarobiłeś w mini - grach). Dokupywane gadgety mogą dopomóc Ci w uporaniu się z namolnymi przeciwnikami np.:

Reklama
  • piórko - zwiększa nawet do 4x ilość wylosowanych jednostek ruchu
  • buteleczka z płynem usypiającym podana rywalowi osłabia go na 2 kolejki
  • wieloryb - potrafi przenieść przeciwnika w inne miejsce jeżeli tylko stoi on na terenie "podmokłym"
  • JIN - spełnia Twe życzenie umiejscawiając na trasie głaz, przez który rywal traci 2 kolejki

Gadgetów tych jest chyba ze 30'dzieści!!!. Wylosowanie karty oznaczonej jako "7" lub "As" przynosi szczęście w postaci możliwości wylosowania jednej z sześciu nagród ukrytych za zamkniętymi oknami!

Natomiast "Joker" uaktywnia Diabła Tasmańskiego, który to kusi nas również wielkim losowaniem - niestety nagroda to jakaś nieprzyjemność np. pod postacią trąby powietrznej, która przechodząc przez naszą osobę zabiera wszystko co mamy! Jedyna szansa na ominięcie przykrej niespodzianki to wylosowanie "darowania kary".

Poruszamy się po wypunktowanej mapie świata w poszukiwaniu pięciu diamentów, od których jest uzależnione życie Tweety'ego - kto pierwszy uzbiera 5 tych wartościowych kamieni ten wygrywa globalną potyczkę! Prócz masy zaskakujących gadgetów są również niespodzianki, które mogą na nas czekać w stolicach większych państw np.: taksówki, które zawiozą nas w wyznaczone miejsce lub samoloty przetransportujące nas ponad chmurami w wybrany region świata!



Mało tego - cała rozrywka kryje się w tzw. MINI-GRACH!!! Są to multiplayerowe konkurencje sprawnościowe - coś na styl olimpiad. Tychże gier jest aż 16'ście!!! By oddać ich klimacik postaram się teraz przybliżyć Wam zasady jakie w nich panują - w każdej konkuruje z nami trzech rywali sterowanych przez konsolkę!

  • THE PIPE - Rury. Na planszy znajdują się cztery otwarte rury, ale tylko jedna z nich prowadzi do wyjścia - która? O tym zadecyduj sam... ale śpiesz się, gdyż rywale nie śpią a czas upływa bezlitośnie!
  • RAISE THE FLAGS - Wylosuj flagę! Konkurencja na refleks oraz spostrzegawczość! Na ekranie ukazują się flagi w dwóch kolorach. W zależności od tego jaka została wyświetlona taki musimy zatwierdzić klawisz (czerwona to klawisz "B" a zielona to klawisz "A") . Pomyłka wyklucza nas z dalszej zabawy.
  • FREE THROW - rzucanie piłkami do kosza na czas!!! Coś wspaniałego! O trafieniach decyduje precyzyjność kliknięcia w wyznaczonym na skali pasku.
  • HIT THE GHOSTS - zbij ducha! Dostajesz w dłoń MEGA-MŁOT i masz za zadanie w określonym czasie zbić jak największą ilość straszydeł!
  • MUSHROOM TRAMPOLINE - kto pierwszy ten lepszy! Za zadanie masz dotrzeć przed rywalami do wyjścia skacząc po grzybach.
  • WATER ROCKET - wodne rakiety! Na samym początku gry zostajesz poinformowany na jakim pułapie została ustalona wysokość linii, którą musisz przekroczyć. Teraz tylko napompuj odpowiednią ilość wody w zbiorniki swej rakiety i leć!!! - nie zapominając o tym "kto pierwszy ten lepszy!".
  • SPLITTING LOGS - rąbanie kłód. Klawisz "A" odpowiedzialny jest za rąbanie a klawisz "B" za wyciąganie kolejnej. Czasami zamiast kłody nasz bohater potrafi wyciągnąć np. butelkę - broń Boże jej nie trzepnij siekierką tylko wyciągnij kolejny przedmiot (najlepiej kawał drewna!).
  • CRUSH HAMMER - tablice kamienne! Wyścig do mety, w którym przeszkadzają na kawały kamiennych bloków zagradzające nam drogę. Jedyna rada - rozwal je młotem i gnaj dalej przed siebie!
  • CRUSH ICE - to co wyżej tylko w innym klimacie temperaturowym. Do rozwalania - lodowe bloki skalne!
  • TREASURE DIVING - dopłyń jak najszybciej do skarbu! Uważaj na podwodne zwierzaki!
  • PLAM TREE - za zadanie masz jak najszybciej wdrapać się na szczyt palmy!
  • COCONUT THROWING - ok.! Jesteś już na palmie - teraz musisz zbić kokosami jak największą ilość szwędających się po plaży krabów.
  • TOTEM POLE - wysokościowy drwal. Będąc na szczycie obciosanego drzewa masz za zadanie jak najszybciej wyrzeźbić z niego posąg bożka indiańskiego!
  • NEXT COLOR - chybił trafił. Dość ryzykowna konkurencja - obstawiasz jeden z czterech kolorów: czerwony, zielony, niebieski lub czarny. Wylosowana karta decyduje o twym losie...
  • BIG&SMALL - chybił trafił. To co wyżej tylko na zasadach doboru wielkości jednostek losowanych kart.
  • CROSS ON THE SHELLS - przedostań się na drugi brzeg rzeki skacząc po grzbietach wynurzających się z wody żółwi!!!

Poziom adrenaliny podnosi możliwość obserwowania przeciwników (jak sobie radzą i na jakim etapie właśnie się znajdują), gdyż ekran we wszystkich rozgrywkach podzielony jest na cztery części (no chyba, że nie wymaga tego dana dyscyplina jak np. NEXT COLOR). Gorąco polecam tę grę wszystkim zwolennikom multiplayer'owych zadym - a tu się naprawdę dzieje!!! I znowu Ptaściek Świrek pokazał klasę!



MartineZ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | klawisz | magic
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama