Tropico 2: Zatoka Piratów

Producent: Frog City Software

Wydawca: Gathering of Developers

Dystrybutor PL: Play It

Rodzaj gry: strategiczna / ekonomiczna

Data premiery: 08 kwiecień 2003

Data premiery PL: czerwiec 2003

Sugerowana cena: 99,90 PLN

Wymagania sprzętowe: AMD K6 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D



Uwaga! Piraci! Widać ich już na horyzoncie, są coraz bliżej, już niedługo... trafią w nasze ręce. Dziwne prawda? Piratów raczej winniśmy się obawiać, a nie czekać na nich z utęsknieniem, a w tym przypadku tak akurat jest. Chodzi mi tutaj oczywiście o nadchodzącą kontynuację znakomitej gry strategiczno - ekonomicznej "Tropico". Już za kilka dni będzie miała miejsce premiera w Stanach Zjednoczonych gry "Tropico 2: Pirate Cove", do naszego kraju trafi nieco później, ale zobaczmy czego na dzień dzisiejszy się możemy spodziewać po tym tytule.

Reklama



Przede wszystkim wracając pamięcią do pierwszej części jednoznacznie dojdziemy do wniosku, iż była to produkcja bardzo oryginalna, wciągająca na naprawdę wiele wspaniałych godzin. Twórcy postanowili odświeżyć czar Tropico i przenieść grę w inne klimaty. Piraci, bo oni są głównymi bohaterami drugiej części tej produkcji, nie pojawiają się w zbyt wielu grach strategicznych, a szkoda, gdyż ich udział zawsze wiąże się z ciekawą zabawą. Dobrze, iż autorzy o tym pomyśleli i zamiast kolejnej słonecznej wyspy z hordami turystów, pod nasze rządy oddana zostanie mała wysepka zamieszkiwana przez naszych morskich rzezimieszków. Największą zmianą będzie sposób zdobywania pieniędzy, o ile we wcześniejszej części był to przychód z turystyki i eksportu różnych produktów, tak w tym przypadku nasze profity pochodzić będą z grabieżczych wypraw na różne statki handlowe. Dysponując większą flotą, żaden statek kupiecki nam się nie oprze, dzięki czemu nasz skarbiec będzie się powiększał, a osada rosła w siłę.



Oczywiście nasza zabawa nie będzie się opierać jedynie na łupieżczych wyprawach, lecz również na produkcji niektórych dóbr materialnych. Co ciekawe na naszych polach nie będą pracować wytrawni zbójnicy, lecz niewolnicy, których uda nam się złapać. Niewolników zmuszać będziemy do ciężkiej pracy, która dla nich stanie się ogromną katorgą - w związku z czym wciąż poszukiwać będą sposobu do ucieczki. Oczywiście pomysł taki można ewidentnie wybić im z głowy, osadzając dla przykładu w karceru jednego z uciekinierów, ogradzając tereny farm siatką, czy też wystawiając tu i ówdzie przerażające kukły, które mają im dać dużo do myślenia. Podczas gdy niewolnicy będą pracować, nasi piraci zaczną podwyższać swoje morale poprzez zaspakajanie głównych potrzeb. Do tych najważniejszych zaliczamy: alkohol, jedzenie, kobiety i zabawy oraz od czasu do czasu jakieś hazardowe rozrywki. Te czynniki musimy zaspakajać na początku, z biegiem czasu i wraz ze wzrostem stopnia trudności, nasi korsarze żądać od nas będą coraz więcej i więcej.



Do naszej dyspozycji ma zostać oddanych około 15 zróżnicowanych misji, które rozgrywać będziemy podczas okresu od roku 1660 do 1730. Zadania mają być różne, przede wszystkim jednak mamy utrzymywać swych obywateli w niezmąconym szczęściu i dobrobycie. Jednym z celów misji może być pewna ilość produkcji piwa - wtedy to wystarczy postawić kilka browarów w okolicy i po problemie, tak też postępować można podczas zaspakajania innych potrzeb w zależności od sytuacji. Ważnym elementem ma być również odpowiedni wybór wyspy, na której to chcemy osiedlić się wraz z całą hołotą. Jeśli wybierzemy miejsce ukryte przed wyrokiem sprawiedliwości, to ciężko będzie znaleźć statki kupieckie, które można by było obrobić. Natomiast osiedlając się na głównym szlaku mamy pod dostatkiem dóbr, lecz wtedy nękani będziemy przez ludzi, którzy piratom mówią NIE. Budowle powstałe na naszej wyspie zbudowane są głównie z drewna i właśnie ten surowiec uznać możemy za najważniejszy. Wszystkie budynki mają być modernizowane na siedmiostopniowym szczeblu. Po każdej modernizacji nasza budowla zmienia swój wygląd w zależności od zaawansowania dokonanej modernizacji. Twórcy zapowiadają, że łącznie na wyspie zbudować będziemy mogli około 70 różnych budynków.



Nowym czynnikiem zaistniałym w grze ma być walka, na której przebieg nie będziemy mieli bezpośredniego wpływu. Wydajemy komendę ataku na dany okręt, a nasza załoga samoczynnie dokonuje abordażu. Okręt zdobędziemy w zależności, czy morale naszych ludzi jest wysokie i czy walczący piraci są odpowiednio wyszkoleni. Zwykłych piratów można awansować na kapitanów, a ci z kolei zdobywają doświadczenie przydatne podczas wydawania rozkazów w walce. Możemy również zbudować specjalne szkoły gdzie nasi podopieczni uczą się pirackiej profesji. Ogólnie rzecz ujmując można stwierdzić, iż istnieją pewne zwyczajne zależności, jeśli statek jest mocny, a załoga silna, to z pewnością będzie naszym źródłem dochodów.



Strona graficzna w zasadzie się nie zmieniła. Gra nadal bazuje na tym samym silniku graficznym, lecz w lekko ulepszonej formie. Budynki mają być bardziej szczegółowe, a kamera ma obracać się dookoła oraz dodatkowo dokonywać zbliżeń oraz oddaleń. Obraz wyświetlać się ma jak zawsze w dużych rozdzielczościach, a całe otoczenie mienić kolorami tęczy. Na zdjęciach dołączonych do tego artykułu widać, że wszystko wygląda ładnie i estetycznie - i o to właśnie chodzi!



Podsumowując wszystko można powiedzieć, iż nadchodzi stare Tropico w nowej szacie, która jest nad wyraz ciekawa. Jeśli ktoś wcześniej znudził się tą grą, to zapewne w tym przypadku może być identycznie. Fani natomiast powinni już zacierać ręce, zakładać opaski na oczy, kupić papugę na ramię, chustę na głowę, protezę nogi, skrzynkę piwa, butelkę wódki i co tam jeszcze kto woli ...



Toldi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | piraci | city | wydawca | zatoka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy