Tribes 2

Wydawca: Sierra

Dystrybucja PL: Play It

Rodzaj gry: FPP

Cena: 99 zł

Wymagania: Pentium II 300MHz, 64 MB (96 MB), akcelerator 3D kompatybilny z OpenGL

Ocena: 9.5/10

"Najokrutniejsza wojna, jaką Bóg może wydać ludziom w tym życiu, to zostawić ich bez tej wojny, którą im przyniósł wraz ze swoim przyjściem na ziemię"

Blaise Pascal

Jakiś czas temu pojawiła się gra pod tytułem STARSIEGE TRIBES. Z całą pewnością nie była to pozycja przełomowa, a jednak zdobyła sobie spore grono wiernych fanów. To właśnie dzięki tym zapaleńcom Panowie z firmy DYNAMIX postanowili stworzyć kontynuację tamtej gry. TRIBES 2 jest symulacją pola bitewnego przyszłości. Jednak wiele go różni od podobnych pozycji. Po pierwsze TRIBES 2 nastawiony jest głównie na rozgrywkę w sieci, ponieważ najważniejsza tutaj jest gra zespołowa.

Reklama

Jak to zwykle bywa w pozycjach FPP fabuła nie jest tu najważniejsza. Co wcale nie oznacza, że jej nie ma.

Cztery niegdyś skłócone Szczepy: Krwawe Orły, Dzieci Feniksa, Diamentowe Miecze i Gwiezdne Wilki, zostają zmuszone do zjednoczenia swych sił w obliczu nowego zagrożenia. Tym nowym wrogiem są sztucznie wyhodowani BioDermsi. Niegdyś wierne sługi, całkowicie wymówiły posłuszeństwo ludziom. Sztuczny wymysł człowieka zbuntował się, a jego przerażające hordy runęły na cywilizowany świat ludzi. Dla Szczepów ludzi sprzymierzenie było jedyną deską ratunku, gdyż liczebność hord BioDermsów zdecydowanie przewyższa ich siły.

Gracz stanie po stronie jednej z walczących sił i wcieli się w żołnierza zmechanizowanej piechoty. Pisałem wcześniej, że TRIBES 2 jest nastawiony na rozgrywkę wieloosobową, ale nie oznacza to jednak, że nie można pograć solo. Do wyboru mamy rozgrywkę SOLO&LAN lub ON - LINE. Gdy określimy już, jaki rodzaj rozgrywki nam odpowiada, pora na dopieszczenie wyglądu naszego żołnierzyka. Dowolnie możemy zmieniać kolor umundurowania, wielkość pancerza, płeć i głos bohatera.

Po odpaleniu gry zauważycie, że ekran bitewny ma bardzo rozbudowane zasoby informacyjne. Mamy tutaj wgląd w: kompas, zegar, stan zdrowia, stan akumulatorów pancerza, wyszczególnione elementy ekwipunku, broń oraz wszelkie informacje na temat zadań i celów.

Oprócz ekranu bitewnego mamy także dostęp do ekranu taktycznego. Tutaj możemy: dokładniej zapoznać się z celami, wydać rozkazy, wyznaczyć trasy patrolowe itd. Ekran ten jest dosyć rozbudowany i naprawdę bardzo przydatny. Powoduje także, że TRIBES 2, z gry FPP zmienia się w grę taktyczną. Klawiszologia w grze jest rozbudowana, co nie oznacza, że interfejs jest trudny do opanowania. Trzeba jednak otwarcie powiedzieć, że bez pewnej praktyki raczej ciężko we wszystkim się połapać. Wpływa na to także możliwość wykonywania ogromnych skoków, które posiłkuje jetpack zainstalowany w naszym pancerzu. Element ten na pewno sprawia, że gra staje się dużo ciekawsza, ale na pewno nie łatwiejsza.

Być może nie powinienem od razu przechodzić do spraw związanych z oprawą audiowizualną, jednak problem ten bardzo mnie nurtuje. Dziwnym trafem wszyscy Autorzy wychwalają swoje silniki graficzne. Z ich przechwałek nie wiele dobrego wychodzi, gdyż w 80% jest to czcze gadanie. Gdy odpaliłem TRIBES 2 zacząłem od razu pochłaniać to, co widziałem na ekranie. Grafika na pierwszy rzut oka wydała mi się ładna, choć może trochę zbyt ponura. Jednak dopiero po dłuższej chwili zauważyłem, że te przemieszczające się chmury, ogromne przestrzenie i inne elementy otoczenia urzekają plastycznością i malowniczością.

W TRIBES 2 wykorzystano praktycznie wszystkie znane efekty 3D. Dzięki temu mamy realistycznie wyglądający deszcz, mgłę, śnieg itd. Tekstury są naprawdę ładnie opracowane i nie rozłażą się. Gra najlepiej działa z Open GL, dlatego warto w tym kierunku zmierzać z konfiguracją gry.

Muzyka w tej grze jest dość istotnym elementem budującym atmosferę. Ciężko ją sklasyfikować, ale tak po mojemu jest to mieszanka psychodelicznego techno z heavy metalem. Efekty dźwiękowe oraz głosy bohaterów występujących w grze zostały przygotowane bardzo starannie i trudno im coś zarzucić. W grze dla pojedynczego gracza istotna jest sztuczna inteligencja przeciwników. W TRIBES 2 stoi ona na całkiem przyzwoitym poziomie. To, że postacie dostały możliwość wykonywania dużych skoków komplikuje dodatkowo walkę.

Sama rozgrywka jest bardzo dynamiczna i wymaga od gracza szybkiej reakcji. Przyznam szczerze, że jest dość ciężko walczyć i wydawać rozkazy. Dlatego dużo łatwiej grać z kolegami w sieci lub przez LAN. Nie radzę jednak próbować grać przez modem - naprawdę szkoda nerwów.

Kończąc niniejszy tekst warto zastanowić się nad tym, co takiego wnosi do gier FPP TRIBES 2. Nie można jednoznacznie powiedzieć, że w grze tej wykorzystano coś przewrotnie nowatorskiego. Jednak jest to pierwsze doskonale zgrane połączenie gry FPP z taktyczną. W TRIBES 2 określenie - gra zespołowa - nabiera zupełnie nowego znaczenia. Dodatkowo świetny silnik pozwala na uzyskanie niesamowitych efektów graficznych. Myślę, że każdy kto ma dobry sprzęt i dobre połączenie z netem powinien być zadowolony z tej pozycji. Osobiście gorąco polecam.



Roll & Krush

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: akcelerator | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy