Telewizja chce zarobić na grach

Producenci telewizyjni coraz częściej sprzedają licencje na gry tworzone w oparciu o swoje seriale i programy rozrywkowe. "Rodzina Soprano" i "Lost: Zagubieni" to tylko z część adaptacji i bardziej spektakularnych rozwiązań jakich możemy spodziewać się w najbliższych miesiącach.

Kagan Research szacuje, że sprzedaż zwianych z grami produktów będzie wynosić w przyszłym roku w samych Stanach Zjednoczonych 16 miliardów dolarów, aż o 61% więcej niż w 2004 roku. Firma przewiduje, że przed 2010 rokiem w 54 milionach tamtejszych gospodarstw domowych znajdzie się konsola do gier. Przy czym według badań Nielsen Media Research obecnie telewizory posiada 110,2 milionów domostw.

Analitycy dowodzą, że od 2003 roku popularności telewizji u osób w wieku od 18 do 34 lat spadała o 7,7%. tym czasem gry choć od końca ubiegłego roku sprzedają się słabo to w prognozach mają świetlaną przyszłość. Podczas gdy młodsi grze których nie będzie stać na PlayStation 3 (dostępne będą 2 wersje: 20 GB za 499$ i 60 GB za 599$) będą oglądać telewizję starsi, znudzeni nią staną się celem twórców gier nawiązujących do programów telewizyjnych i dziesiątek nowych audycji o grach - donosi agencja Associated Press.

Twórcy kanału G4 poświęconego w całości tematyce elektronicznej rozrywki bronią się przed zarzutami, że odbiór telewizji i gier musi przebiegać oddzielnie. Jak twierdzi John Rieber: "Wiemy, że nasi widzowi lubią jednocześnie grać i oglądać, i zgadamy się na to." Firma stale poszerza ramówkę o programy pozwalające na udział w nich korzystających z sieci fanów. Tymczasem uruchomiony w marcu kanał Gameplay HD regularnie emituje programy machinima, czyli tworzone przez fanów filmy tworzone w oparciu kod gier, które pozwalają na tworzenie modyfikacji. Amerykańska NBC jesienią zaprezentuje po raz pierwszy rozgrywki Major League Gaming (w turniejach tych obecnie prowadzone są rozgrywki w "Halo 2" i "Super Smash Bros. Melee.").

Poważny związek z grami ma też MTV Networks. Korporacja stanowiąca część Viacom jest powiązana z kanałem SpikeTV, który co roku organizuje własną galę z nagrodami dla twórców gier. Minionej jesieni firma nabyła internetowy serwis GameTrailers z filmowymi zapowiedziami gier, a w kwietniu przejęła kontrolę nad Xfire, systemem komunikacji między graczami i aktualizacji zainstalowanych w ich komputerach produkcji. Całość uzupełnia poświęcony grom serwis informacyjny i oddział MTV Games zajmujący się promocją gier (m.in. "Guitar Hero").

Poszczególni operatorzy uruchamiają też swoje usługi pozywające na korzystanie z gier. Turner Broadcasting pod koniec 2005 roku wystartowało z sieciowym systemem GameTap dzięki któremu posiadacze komputerów klasy P mogą dowoli korzystać z ponad 500 produkcji płacąc 9,95 dolarów miesięcznie za pełny dostęp do katalogu. Inni operatorzy tacy jak EchoStar, Comcast i Cablevision ograniczają się do systemów pozwalających na zabawę w proste gry zręcznościowe i logiczne na ekranie telewizora.

Dowiedz się więcej na temat: Lost: Zagubieni | seriale | firma | licencje | telewizja

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje