Square Enix ucieka do komórki

Jeden z największych japońskich wydawców gier przygotowuje operację ataku na zachodnie rynki mobilnych telefonów.

Firma zamierza odstąpić od dotychczasowego trendu produkcji prostych gier skierowanych do przeciętnego odbiorcy i skupić się na opracowaniu większych projektów, które stworzą pomost między użytkownikami większych platform i przenośnych urządzeń do gier.

Square Enix zamierza działać wbrew statystykom popularności drobnych gier. Władze firmy są przekonane, że takie rozwiązanie będzie bardziej korzystnie działać na tych, którzy do tej pory mogliby ignorować produkcje na mobilne urządzenia.

Kosei Ito, szef oddziału zajmującego się produkcjami na telefony komórkowe, w wywiadzie dla IGN uznał powyższe ustalenia za bardziej adekwatne do obecnej sytuacji. Potentat wątpi bowiem, że drobne gry mogą zachęcić użytkowników do sięgnięcia po większe platformy. Tym samym firma zamierza zwrócić się w przeciwnym kierunku, bo boi się odsunięcia od gier tzw. "hardcorowych użytkowników", a więc osób, które spędzają z elektroniczną rozrywką najwięcej swojego wolnego czasu. Krótko rzecz ujmując, takie osoby będą stanowić główną grupę docelową firmy w najbliższej przyszłości.

Wydawca stale powiększa swoją ofertę gier dla przenośnych urządzeń. Wśród najważniejszych tytułów znajdują się pierwszoosobowa strzelanka "Dirge of Cerberus: Lost Episode" oraz RPG "Before Crisis: Final Fantasy VII", który w Japonii został pobrany ponad 1,6 miliona razy już w dniu rynkowej premiery.

Ponadto spółka zamierza zwiększyć inwestycje w oddziale Taito tworzonym przez przejętą w ubiegłym roku firmę wydawniczą. Zespół ten zajmie się opracowaniem nowych odsłon swoich klasycznych już produkcji (m.in. "3D Space Invaders", "Taito Memories", "Puzzle Bobble VS").

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | komórki | Square
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy