Legendarny twórca serii "The Sims" oraz założyciel firmy Maxis, Will Wright, ostatniego dnia trwania Game Developers Conference podał w swoim przemówieniu, zatytułowanym "Future of Content", szczegóły dotyczące całkowicie nowej gry pt. "Spore".
Jak powiedział Wright, "Spore" będzie produkcją stworzoną z rozmachem, łączącą w sobie wiele gatunków gier. W "Spore" będzie można kontrolować życie od jego komórkowego początku aż do poziomu międzygalaktycznego.
Rozgrywka będzie się zmieniać wraz z ewolucją postaci / tworu gracza. Po akcie stworzenia organizmu składającego się z pojedynczych komórek, który przeistoczy się w procesie ewolucji w bardziej skomplikowany formę egzystencji, nastąpi przeistoczenie się gry w strategię czasu rzeczywistego (Wright przytoczył tu swoją ulbioną grę - "Populus"), gdzie gracz będzie kontrolował gromadkę takich stworzeń.
Gdy stadko rozwinie się, ich osada przeistoczy się w coś na kształt miasteczka, a rozgrywka zamieni się w prostą wersję "SimCity" - gracz będzie zarządzał rozwojem technologicznym oraz kontaktami z innymi miastami, które powstały na całym świecie. Będzie można w końcu zakupić pojazd do podróży międzygalaktycznych, aby rozprzestrzeniać zarodki stworzonej przez gracza cywilizacji na inne systemy planetarne.
Gra jest projektowana z niezwykłym rozmachem. Zastosowane w "Spore" rozwiązania mają umożliwić graczom tworzenie niemalże nieskończonej liczby gatunków. Jeżeli gra zostanie stworzona "z głową", to możemy mieć do czynienia z końcem ery "Cywilizacji" w dziejach gier komputerowych. "Spore" będzie tworzona przez Maxis, a wydawcą gry będzie firma Electronic Arts. Jak na razie nie znamy daty premiery "Spore".
Reklama