Sound Blaster X-Fi w Quake 4
Spółka Creative współpracuje z id Software nad wdrożeniem obsługi technologii Xtreme Fidelity kart Sound Blaster X-Fi.
Przykładem tej współpracy jest wydana niedawno gra "QUAKE 4" autorstwa id Software, która wykorzystuje w pełni możliwości kart Sound Blaster X-Fi, podobnie jak "Doom 3", także autorstwa id Software i "Battlefield 2" firmy Electronic Arts, które również wspierają tę platformę audio.
"'Quake 4' oferuje najbardziej intensywne i emocjonujące doznania spośród gier dostępnych na komputery PC. Opracowane przez nas efekty dźwiękowe, odtwarzane przez karty dźwiękowe Sound Blaster X-Fi, wzmacniają wrażenia w każdym momencie gry" - powiedział Todd Hollenshead, dyrektor generalny id Software. "Dźwięk jest kluczowym składnikiem pomagającym wciągnąć graczy w wojnę pomiędzy Ziemią a planetą Strogg. Gracze uzbrojeni w najnowszą kartę dźwiękową Sound Blaster X-Fi usłyszą dźwięk z pola walki tak, jakby sami tam byli".
Najważniejsze zalety kart Sound Blaster X-Fi dla grających w "Quake 4":
Zaawansowany dźwięk z obsługą EAX Advanced 5.0.
Firma Creative współpracowała z id Software i Raven Software, aby zapewnić pełne wykorzystanie przez "Quake 4" technologii Creative EAX. EAX Advanced HD 5.0 wprowadza dźwięk na nowy poziom realizmu, obsługując 128 efektów dźwiękowych jednocześnie a także zapewniając wierniejsze pozycjonowanie dźwięku i lepsze odwzorowanie odległości od źródła.
Nowe funkcje EAX 5.0 to:
Grający w Quake 4 uzyskają wszystkie opisane tu korzyści bez utraty płynności rozgrywki, w porównaniu z systemami dźwiękowymi wbudowanymi w płyty główne. Gracze w szczególności docenią bardziej płynną rozgrywkę bez "szarpania" typowego dla komputerów PC wykorzystujących dźwięk z płyty głównej.
Bardzo szczegółowy dźwięk i wyższa wydajność z kartami Sound Blaster X-Fi wyposażonymi w X-RAM (modele Fatal1ty i Elite Pro) - X-RAM to pamięć dedykowana do obsługi dźwięku, umożliwiająca odtwarzanie większej liczby głosów. Dodaje ona szczegółowości środowisku dźwiękowemu, pozwalając jednocześnie na zoptymalizowaną dekompresję i ładowanie plików dźwiękowych do pamięci X-RAM, bez marnowania cykli procesora na dekompresję w czasie rzeczywistym podczas gry.
"Te kluczowe ulepszenia i korzyści są podstawą standardu Xtreme Fidelity. Najważniejsze jest to, że tylko X-RAM i EAX Advanced HD 5.0 wymagają wdrożenia obsługi przez projektantów gier" -powiedział George Thorn, Dyrektor ds. Kontaktów z Developerami w spółce Creative. "Pozostałe funkcje są korzyściami, które standard Xtreme Fidelity wnosi bez dodatkowych wymogów. Z reakcji pozostałych wiodących twórców gier wiemy, że wiele innych tytułów również zostanie opublikowanych z uwzględnieniem optymalizacji dla kart Sound Blaster X-Fi. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że id i Raven zaimplementowały wszystkie te funkcje za pośrednictwem OpenAL, co świadczy o wszechstronności i wydajności tego interfejsu programowania aplikacji, który szybko zyskuje znaczenie w branży gier".
"Gracze, którzy poznali 'Quake 4' wyłącznie z dźwiękiem odtwarzanym przez układ na płycie głównej lub nawet przez karty Sound Blaster poprzedniej generacji będą zaskoczeni, jak wiele tracili nie mając w swoim systemie karty X-Fi" - powiedział Franco De Bonis, European Business Manager w pionie Audio w spółce Creative.