Sony o PlayStation 3

Podczas targów GDC (Game Developers Conference) Shin'ichi Okamoto - dyrektor techniczny firmy Sony Computer Entertainment - wskazał jeden z kierunków prac związanych z PlayStation 3 (konsolą następnej generacji tego producenta). Okazuje się, że wzrost mocy obliczeniowej wymagany przez coraz bardziej zaawansowane gry komputerowe uzyskany będzie nie tylko dzięki udoskonalaniu architektury układów scalonych i przyśpieszaniu ich zegara. Japończycy badają właśnie możliwości związane z tzw. przetwarzaniem rozproszonym, znanym obecnie uczestnikom takich projektów jak SETI@Home.

Reklama

Ta sama technika, polegająca na łączeniu mocy kilku maszyn w celu rozwiązania jednego problemu, będzie prawdopodobnie najważniejszym elementem przyszłej "zabawki" Sony. Jak poinformował Okamoto, prace nad nową konsolą prowadzone są we współpracy z firmą IBM - autorem techniki "grid computing" - podstawą zaś, na której powstanie PlayStation 3, będzie... dostępny od niedawna zestaw dla PS2, przekształcający tę konsolę w maszynę linuksową.



Dzięki połączeniu mocy obliczeniowej wielu konsol twórcy gier mają w stosunkowo krótkim czasie otrzymać to, czego ponoć od pewnego czasu się domagają - maszyny tysiąckrotnie wydajniejszej od PlayStation 2.



Źródło wiadomości: CHIP

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Sony | PlayStation Vita | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy