Sieciowe gry dają więcej dobra niż zła

Operatorzy masowych gier online, ich użytkownicy i osoby prowadzące kawiarenki internetowe twierdzą, że sieciowe produkcje są czymś dobrym, ale media wolą przedstawiać je jako coś złego - donosi dziennik The Star z Malezji, gdzie popularność produkcji w nurcie masowych gier online stale rośnie.

Główną przyczyną, dla którego gry pokroju "World of Warcraft" są czymś dobrym, jest powstrzymanie ludzi przed sięganiem po bardziej szkodliwe "używki" w postaci narkotyków i zajęć związanych z działalnością przestępczą.

Jeffery Wong, jeden z właścicieli kawiarni internetowych, komentuje negatywną opinie o grach sieciowych, pytając o to, jakie zajęcia rodzice grających dzieci robiliby na ich miejscu, gdyby nie było komputerów: "Założę się, że nie zaangażowaliby się w zajęcia, które byłyby bardziej produktywne, a nawet w takie, które byłyby bardziej niebezpieczne". Warto zaznaczyć, że Wong w latach swojej młodości po zajęciach szkolnych "bawił się" pływając w regionie wodnym, gdzie znajdowały się niegdyś pola minowe.

Co więcej - gracze dostają możliwość zarobienia pieniędzy handlując wirtualnymi przedmiotami. Wong twierdzi, że nie jest to wcale oderwany od rzeczywistości przykład. W gruncie rzeczy zna kilka osób, które zarabiają w ten sposób na swojej utrzymanie.

Leon Jalleh, inny operator, dodaje, że gry są lepsze niż bezsensowne szastanie pieniędzmi w sklepach i alejach rozrywek, gdzie znajdują się chociażby kluby nocne. Wirtualne przedmioty - jego zdaniem - mają wartość nie tylko wirtualną, ale też realną, gdyż "wymagają czasu i trudu, aby je zdobyć".

Chris Chong, zapalony gracz, za plus gier sieciowych dodaje możliwość poznania innych podobnych sobie ludzi, spotkania ich zarówno w grze, jak i w normalnym świecie.

Ivan Seah, reprezentujący producenta i wydawcę gier AsiaSoft Online (m.in. "Maple Story", "Audition", "Pangya"), twierdzi, że gry sieciowe nie wykluczają możliwości zabawy dla całej rodziny. Co więcej, w wirtualnych światach gracze tworzą specjalne patrole czuwające nad poprawnym zachowaniem, a niektóre pozycje - takie jak "World of Warcraft" - pozwalają na monitorowanie czynności, jakie dzieci wykonują podczas zabawy.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kawiarenki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy