Samsung Polska podsumowuje 2005 rok

Samsung Electronics Polska ogłosił wyniki finansowe za 2005 rok. W ubiegłym roku obroty firmy kształtowały się na poziomie 1 033 157 188 PLN. Było to o 13% więcej w stosunku do 2004 roku (917 528 269 PLN).

W roku 2005 Samsung systematycznie uatrakcyjniał ofertę wprowadzając na polski rynek nowe modele sprzedawanych produktów (telefony komórkowe, sprzęt IT, RTV i AGD), a także nowe produkty - dekodery cyfrowe, systemy telewizji przemysłowej oraz pralki.

W 2005 roku najwyższy wzrost sprzedaży w ramach wyników Spółki zanotowały produkty RTV/AGD (24%), w tym najbardziej znaczący telewizory (34%). W 2005 roku Samsung osiągnął pierwszą pozycję (ilościowo i wartościowo) w sprzedaży telewizorów LCD TV w Polsce (ponad 25 000 telewizorów LCD TV i ok. 30% rynku). W dominującym segmencie telewizorów LCD o przekątnej 32 cale Samsung zaprezentował w 2005 roku w Polsce aż sześć modeli.

W 2005 roku Samsung zajmował pierwsze miejsce na polskim rynku w segmencie lodówek side-by-side oraz kuchni mikrofalowych. W 2005 roku wprowadzono także w Polsce przełomową linię produktów AGD Samsung z technologią Silver Nano Health System?, zawierającą nano-jony srebra o właściwościach antybakteryjnych i grzybobójczych. Silver Nano pozwoli Samsung zwiększyć dwukrotnie obroty polskiego działu AGD w 2006 roku. W planach na 2006 rok jest także wprowadzenie na polski rynek kuchni elektrycznych oraz zmywarek.

W segmencie telefonów komórkowych Samsung miał w 2005 roku ok. 4.5 % rynku. W 2006 roku planowany jest natomiast udział Samsung w sprzedaży komórek w Polsce na poziomie 16-20% procent. Samsung wprowadzi do końca br. roku ok. 30 nowych modeli na polski rynek.

Firma osiągnęła również bardzo dobre wyniki sprzedaży sprzętu IT. W 2005 roku Samsung wzmocnił pozycję lidera rynku monitorów z 23,4 % udziałów w rynku (38,5% dla monitorów CRT i 19,5% dla monitorów LCD). Plany na 2006 rok zakładają zwiększenie udziału w segmencie monitorów LCD do 25%.

Samsung Electronics Polska umocnił także drugą pozycję w segmencie laserowych drukarek monochromatycznych (ok. 16% rynku). Najchętniej kupowanym urządzeniem wielofunkcyjnym w 2005 roku w Polsce był SCX-4100 (3988 sprzedanych egzemplarzy i 11% rynku).

W roku 2005 Samsung rozwinął znacząco (zwiększenie zatrudnienia wykwalifikowanych programistów).swoje Centrum Badań&Rozwoju w Warszawie zajmujące się tworzeniem oprogramowania do dekoderów cyfrowych.

W roku 2006 Samsung Electronics Polska planuje dalsze zwiększanie udziałów rynkowych w poszczególnych segmentach poprzez wzrost sprzedaży, zwłaszcza telefonów komórkowych, a także dalszą poprawę efektywności działania i utrzymanie zyskowności na poziomie zysku netto.

Reklama
Samsung - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: firmy | nano | sprzęt AGD | wyniki finansowe | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy