Samsung po II kwartale

Samsung Electronics podał wyniki finansowe za drugi kwartał 2006 r. (zakończony 30 czerwca 2006 r.). Firma odnotowała zysk netto w wysokości 1,44 mld USD przy przychodach 13,46 mld USD. Zysk z działalności operacyjnej w drugim kwartale wyniósł 1,35 mld USD.



Dział Telecommunication Network Business zanotował 4,08 mld USD przychodu i 386 mln USD zysku operacyjnego. Oczekuje się przyspieszenia tempa wzrostu popytu w trzecim kwartale, w miarę jak będzie się rozwijać rynek 3G i zwiększy się popyt związany z wymianą sprzętu. Jeżeli sprzedaż modeli "Ultra edition" (specjalna linia wyjątkowo płaskich urządzeń mobilnych) Samsung Electronics nabierze tempa, firma może spodziewać się znaczącego wzrostu zarówno wolumenu, jak i średniej ceny sprzedaży.

Dział LCD Business zanotował przychód na poziomie 2,72 mld USD, a zysk operacyjny na poziomie 72 mln USD. Sprzedaż paneli o przekątnej 40'' i większych wzrosła w porównaniu z poprzednim kwartałem o 87% do 1,2 miliona sztuk dzięki wysokiemu popytowi na telewizory wielkoekranowe. Rentowność działu LCD Business w minionym kwartale to potwierdzenie konkurencyjności Samsung Electronics w branży, ponieważ klimat na rynku paneli LCD nie był najlepszy w tym okresie.
W trzecim kwartale zwiększony popyt na panele LCD do telewizorów powinien zdominować dynamikę branży. Korzystnie zbiega się to w czasie ze spodziewanym wzrostem popytu na produkty związane z technologiami informatycznymi. Ceny paneli LCD powinny się zatem ustabilizować.
W trzecim kwartale Samsung Electronics zamierza zwiększyć miesięczną wydajność produkcji starając się zaspokoić wzrastający popyt na większe telewizory oraz umocnić swoją pozycję rynkowego lidera w tym segmencie. Atutami Samsung Electronics będą w dalszym ciągu najatrakcyjniejsze na rynku ceny paneli telewizyjnych, szybkie uruchomienie nowych linii oraz ekonomie skali.

Digital Media Business stracił na działalności operacyjnej 57 mln USD przy przychodach 1,58 mld USD. Sprzedaż utrzymywała się na tym samym poziomie mimo wahań sezonowych. Dobrze sprzedawały się droższe modele telewizorów LCD i PDP, takie jak linia "Bordeaux" z ekranem LCD. Większość zysków kapitałowych w kwocie 219 mln USD pochodziła ze sprzedaży produktów z segmentu mediów cyfrowych filiom zagranicznym, co znalazło odzwierciedlenie w wyższym zysku.

Dzięki sezonowemu wzrostowi sprzedaży klimatyzatorów wpływy ze sprzedaży Digital Appliance Business wzrosły w porównaniu z poprzednim kwartałem o 13% do 734 mln USD. Zanotowano stratę na działalności operacyjnej w wysokości 2,9 mln USD.

Zysk operacyjny działu Semiconductor Business w drugim kwartale wyniósł 935 mln USD przy przychodach w wysokości 4,22 mld USD. Zysk operacyjny obniżył się o 12% w porównaniu z pierwszym kwartałem, głównie z powodu spadku cen pamięci flash NAND. W segmencie pamięci DRAM obserwowany jest dalszy wzrost marż na produktach droższych, takich jak pamięci do urządzeń mobilnych i kart graficznych, zaś ceny pamięci DDR1 i DDR2 utrzymują się na korzystnym poziomie pomimo trudności związanych z migracją konkurencji do technologii 90 nm.
Pewną rolę w spadku cen na rynku pamięci flash NAND odegrały wahania sezonowe, jednak w połowie maja ceny zaczęły się stabilizować i w drugim półroczu, wraz ze wzrostem popytu, należy oczekiwać poprawy koniunktury.
Nowe produkty wymagające pojemniejszych pamięci, takie jak odtwarzacze MP3, PMP i telefony komórkowe, powinny zdynamizować popyt. Ponadto koniunktura poprawi się wraz z sezonowym wzrostem popytu w trzecim kwartale, a miniaturyzacja procesów technologicznych, w tym zwłaszcza wprowadzenie technologii 60 nm, obniży koszty produkcji i poprawi rentowność.

W drugim kwartale wiele firm z branży musiało stawić czoła trudnościom wynikającym ze spadających cen na główne produkty. Warto zwrócić uwagę, że zysk z działalności operacyjnej Samsung Electronics przekroczył oczekiwania rynku (mimo niesprzyjającej koniunktury w poprzednim kwartale). Jest to zasługą konkurencyjności firmy i koncentracji na innowacjach. Samsung Electronics spodziewa się, że zakończony kwartał był przełomowy (stabilizacja koniunktury na rynku pamięci flash NAND, monitorów LCD i telefonów) i przewiduje poprawę w drugiej połowie roku.

Reklama
Samsung - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: Netto | dolar | firma | popyt | wyniki finansowe | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy