Samsung drugi na rynku telefonów komórkowych w Polsce

Zgodnie z wynikami badań niezależnego ośrodka badań rynku GFK Polonia, Samsung objął z końcem marca 2006 drugą pozycję na rynku telefonów komórkowych w Polsce ze średnim udziałem w łącznej sprzedaży producentów wynoszącym ok. 20%.

"Pierwszy kwartał z pewnością możemy zaliczyć do udanych. Już po trzech miesiącach osiągnęliśmy cel, który postawiliśmy sobie pod koniec zeszłego roku, czyli objęcie w 2006 roku drugiej pozycji na rynku telefonów komórkowych w Polsce" - mówi Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Samsung Electronics Polska.

Ubiegły rok Samsung zakończył na szóstym miejscu mając 5% udziałów w polskim rynku. W pierwszych kwartale firma sprzedała ponad 300 tysięcy telefonów komórkowych.

Samsung wskazuje na trzy główne powody tak szybkiej zmiany swojej pozycji.

Pierwszy element to radykalna przebudowa portfolio telefonów oferowanych przez firmę na Polskim rynku. Obecnie na rynku dostępnych jest ponad 20 nowych modeli. Samsung oferuje telefony w każdym przedziale cenowym. W ofercie pojawiały się modele wsparte silną kampanią marketingową (m.in. ze znanym piłkarzem Ebim Smolarkiem). Wśród nowych modeli przewidzianych na najbliższe miesiące znajdą się telefony z aparatami fotograficznymi o matrycy 3 megapikseli, wyrafinowane stylistycznie telefony kobiece oraz produkty przekonujące swoją innowacyjnością w tym osławiony, najbardziej "szczupły" z telefonów Samsung X820 (7 mm grubości). W kolejce czekają na wprowadzenie nowe telefony PDA z różnymi systemami operacyjnymi (Symbian, Windows) oraz szereg telefonów działających systemie UMTS.

Drugi element to bardziej precyzyjna niż dotychczas polityka handlowa mająca na celu utrzymanie i pielęgnację dobrych relacji biznesowych z wszystkimi operatorami obecnymi na polskim rynku.

Trzecim elementem składającym się na dobry wynik sprzedaży jest entuzjazm, z jakim telefony marki Samsung przyjmowane są w Polsce. W przekonaniu dyrektora Wojciecha Wasilewskiego zadziałał tu tzw. "efekt skali". "Wprowadziliśmy szereg nowych, interesujących produktów dostosowując nasze portfolio do wymogów rynku i oczekiwań naszych klientów. Oprócz produktów z wyższej półki, z którymi Samsung był dotychczas kojarzony, rozszerzyliśmy naszą ofertę o kolejne bardzo eleganckie, zawansowane technologicznie i bardziej przestępne cenowo telefony" - stwierdza Wojciech Wasilewski.

Samsung podtrzymuje wcześniejsze prognozy dotyczące sprzedaży dla całego rynku szacując, że Polacy kupią w 2006 roku ok. 7 milionów telefonów komórkowych. Polski rynek wolnej sprzedaży w 2006 roku szacowany jest przez Samsung na około milion telefonów komórkowych.

Reklama
Samsung - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: polonia | telefony | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy