Rozrywka wbrew tendencjom

Kryzys rynku IT nie objął branży gier - w roku 2000 pobito rekordy sprzedaży. Coroczny raport na temat rynku gier opublikowało japońskie zrzeszenie producentów tej branży - CESA (Computer Entertainment Software Association). Wartość sprzętu i oprogramowania dla elektronicznej rozrywki, sprzedanego w ubiegłym roku, wyniosła 896,5 mln USD.



Oznacza to zdecydowany wzrost w stosunku do roku 1999, kiedy to wartość światowego rynku elektronicznej rozrywki była aż o 10% niższa. Proporcje pomiędzy sprzętem a oprogramowaniem rozłożyły się równomiernie, z minimalną przewagą wartości oprogramowania. Co ciekawe, w stosunku do roku ubiegłego zdecydowanie bardziej wzrosła sprzedaż sprzętu - trend ten może się nasilić i jest związany z premierą nowych konsol. Najbardziej widoczne jest to w Japonii - tam sprzedaż sprzętu do gier w stosunku do roku ubiegłego wzrosła przeszło dwukrotnie. Tym samym Japończycy osiągnęli rekordowy udział w światowym rynku sprzętu przeznaczonego do gier - wyniósł on 35%.

Reklama



Wiadomość pochodzi z serwisu komputery.interia.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rekordy | kryzys | rozrywka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy