Reklama internetowa coraz popularniejsza

Najnowsze badania stowarzyszenia Interactive Advertising Bureau wskazują, że przemysł reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych zwiększył swoją wartość do poziomu 12,5 miliarda USD. W 2004 roku analitycy wyceniali go na 9,63 miliarda USD.

Jak podaje raport, największe dochody przyniosły reklamy ukazujące się na stronach wyszukiwarek internetowych, które coraz częściej pokazują również sponsorowane linki do produktów, powiązanych z tematem szukanej frazy. Taki sposób promocji przyniósł w zeszłym roku dochód w wysokości 5,1 miliarda USD.

Zdaniem rzecznika IAB, interaktywna reklama znajduje coraz większe uznanie wśród producentów, głównie ze względu na coraz większą skuteczność. Zdaniem stowarzyszenia, nastawienie zmienia się również ze względu na nowe możliwości, które pojawiają się wraz z rozwojem techniki, w tym szerokopasmowego wideo, telewizji internetowej oraz gier on-line.

Obecnie na reklamę internetową w Stanach Zjednoczonych przeznacza się tylko 5% wszystkich wydatków, przeznaczonych na promocję. (INTERIA.PL/4D)

Reklama
Rebis
Dowiedz się więcej na temat: przemysł | reklamy | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama