Red Faction i MX powrócą

THQ poinformowało o wynikach finansowych w trzecim kwartale swojego roku fiskalnego. Koncern odnotował rekordowe zyski, które zamierza przekroczyć wraz z powrotem swoich najbardziej znanych serii.

Przez trzy miesiące do końca grudnia 2006 roku dochody firmy wzrosły o 33% w stosunku do tego samego okresu w poprzednim roku. Sama ilość sprzedanych gier THQ zwiększyła się o 30%. Osiągnięcia te to efekt sukcesów gier z serii "Cars", "Avatar" i "SpongeBob SquarePants", jak również pojedynczych tytułów "WWE SmackDown! vs. RAW 2007" i "Destroy All Humans! 2".

Największe zyski przyniosły gry sprzedane na PlayStation 2 - stanowiły one 38% ogółu. Na dalszych miejscach znalazły się: Xbox 360 (12,5%), Nintendo DS (11,2%), PC (7,6% w USA i 7,9% w Wielkiej Brytanii). THQ jest obecnie trzecim pod względem wielkości niezależnym wydawcą gier w Stanach Zjednoczonych i drugim w Wielkiej Brytanii.

Firma zapowiedziała, iż prace nad konwersją "Saints Row" na PlayStation 3 zostaną zakończone wiosną. Do tego premiera "Supreme Commander" na PC ma odbyć się w lutym, natomiast "S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl" na PC i rozszerzenie "Titan Quest: Immortal Throne" na PC powinny być gotowe w marcu.

Brian Farrell, prezes THQ, oświadczył, iż w nowym roku fiskalnym rozpoczynającym się w kwietniu jego firma postawi na: gangsterskie gry akcji z serii "Saints Row", kaskaderskie wyczyny w "Stuntman", wyścigi tuningowanych samochodów "Juiced", trójwymiarową platformówkę "Destroy All Humans", wyścigi motocross "MX" oraz strzelankę FPS "Red Faction". Niemniej nie podano żadnych konkretnych informacji odnośnie nowych odsłon wszystkich wymienionych tytułów.

THQ zamierza w najbliższej przyszłości wprowadzić do swoich gier reklamy oraz zacząć zarabiać pieniądze na mikropłatnościach z dystrybucji elektronicznej. Firma zdobyła też licencję na tworzenie do 2011 roku bijatyk w oparciu o zawody Ultimate Fighting Championship oraz przejęła firmę Mass Media, jednego z deweloperów serii "Full Spectrum Warrior", który zajmie się pracami nad nowymi tytułami dla platform nowej generacji.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koncern | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy