Project Gotham Racing 2 - dźwięki

Ostatni zmotoryzowany rzut okiem ("Project Gotham Racing 2"), z pojazdem Seat Leon Cupra R w roli głównej, wywołał dosłownie wojnę wśród dwóch czołowych frakcji konsolowych.



Użytkownicy Xboxów przekonywali o wyższości "PGR2" nad serią "Gran Turismo" w czasie, gfy posiadacze konsol PlayStation2 wyśmiewali wszelkie próby choćby jakościowego zrównoważenia obu tytułów.



Sytuacja odświeżyła klimat prehistorycznych wojen toczonych przez fanów maszyn Commodore i Atari. Czyżby powiedzenie "historia lubi się powtarzać" nabrało nowego wymiaru? Mniejsza z tym - wspomniane zatargi, pomówienia oraz nieudokumentowane argumenty nie można pozostawić bez echa. W dzisiejszej odsłonie rzutu okiem odpowiemy na pytanie, która z obu konkurencyjnych pozycji spalinowych posiada bardziej realistyczne udźwiękowienie.

Reklama



Konsola PlayStation 2 jest na tyle popularna, że każdy miłośnik "Gran Turismo" miał okazję zgłębić jakość oddźwięku silników towarzyszących "GT3" lub "GT4:Prologue". W wypadku Xboxa jest już troszkę gorzej, dlatego postanowiliśmy przygotować na tą okazję, specjalną galerię brzmień silników z "Project Gotham Racing 2"!



Poniżej zaprezentowane materiały dźwiękowe, idealnie dokumentujące charakterystykę pracy silników w grze "Project Gotham Racing 2", niech posłużą Wam do rzetelnej analizy porównawczej w odniesieniu do produktu PolyPhony Digital.



By móc obiektywnie "rzucić uchem" na dźwięki wydobywane przez motory podczas postoju, przyspieszania oraz redukowania biegów - przygotowaliśmy zestawienie dwóch opcji odsłuchu:

- z wnętrza pojazdu (w tytule pliku widnieje jedynie nazwa testowanego modelu)

- z perspektywy trzeciej osoby; stojąc obok toru (w tytule pliku widnieje prócz nazwy testowanego modelu, także oznaczenie "TPP" - "Third Person Perspective")



Czas trwania każdego z poniżej zamieszczonych materiałów dźwiękowych wynosi 1 minutę, a waga plików to jedynie 1,14 MB. Bez zastanowienia pobierajcie i delektujcie swe dusze z aspiracjami do wirtualnych rywalizacji torowych!



  • brzmienie silnika Ferrari360Modena ()

  • brzmienie silnika Ferrari360Modena-TPP ()

  • brzmienie silnika NissanSkylineGT-R(R34)Nur ()

  • brzmienie silnika NissanSkylineGT-R(R34)Nur-TPP (tutaj)

  • brzmienie silnika PontiacTransAm(MUSCLE) ()

  • brzmienie silnika PontiacTransAm(MUSCLE)-TPP ()

  • brzmienie silnika Porsche911RS2.7(CLASSICS) - ()

  • brzmienie silnika Porsche911RS2.7(CLASSICS)-TPP ()



    Charakterystyka plików dźwiękowych: szybkość transmisji bitów - 160 kb/s, kanały - 2 (stereo), częstotliwość próbkowania audio - 44 kHz, format dźwięku - MPEG Layer-3.



    Reasumując

    Naszym skromnym zdaniem (mówiąc slangowo) "nie ma bata" - "Gran Turismo 4 Prologue" niestety klęka w materii udźwiękowienia w stosunku do "PGR2". Dzieło chłopaków z Bizarre Creations bije na łeb, na szyję to, co mamy okazję słyszeć podczas prowadzenia czterokołowych maszyn od PolyPhony Digital.



    Sam warkot silników z "PGR2" na postoju potrafi przyprawić o palpitacje serca - charakterystyczne basowe bulgotanie potężnych motorów wprowadza w stan wrzenia naszą krew. Różnice pomiędzy barwami silników szokują pietyzmem zgrania jakże ważnych detali dźwiękowych! Tego niestety brakuje najnowszej odsłonie "GT4:P".



    A jakie jest Wasze zdanie w poruszonej powyżej sprawie? Jeżeli jesteście zainteresowani wysłuchaniem kolejnej porcji konkretnych brzmień motorów, to dajcie nam o tym znać w komentarzach - wymieniając preferowane marki oraz modele "do odsłuchu".



    MartineZ: Jeżeli macie szczególne prośby lub zapytania dotyczące prezentacji pojazdów z "Gran Turismo 4 Prologue" oraz "Project Gotham Racing 2", to piszcie: Marcin.Brodowski@interia.pl. Składam podziękowania za współpracę firmie Synitops (www.synitops.pl) *tel.[0-71] 782-85-58.

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: Seat | Seat Leon | W roli głównej
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy