Polanie II

Producent: Reality Pump Studios

Wydawca: Zuxxez

Dystrybutor: Topware Poland

Rodzaj gry: RTS z elementami RPG

Minimalne wymagania sprzętowe: PC 600, 128 MB RAM, akcelerator grafiki 3D 16 MB

Premiera: IV Kwartał 2002



Jeśli ktoś uważał w szkole na lekcjach historii, to z pewnością wie, że nasza piękna Polska rozbita niegdyś była na wiele plemion słowiańskich. Największym z nich i najsilniejszym zarazem było plemię Polan, które to rozpoczęło zjednaczanie plemion w jedno silne państwo, w jakim mamy przyjemność żyć po dzisiaj. Ludność tegoż plemienia borykała się z wieloma problemami. Związane one były ze zdobywaniem pożywienia. Rozpoczęto więc hodowle krów, które - jak wiadomo - dają mleko. Z uwagi na to, iż nie było wówczas monet, prowadzono handel wymienny. W ten sposób za pewną ilość np. mleka dostać można było cokolwiek. Na podstawie tych informacji, które staram się wam przybliżyć powstała pierwsza poważna produkcja gry w Polsce. Wszyscy szczęśliwi, którzy mieli przyjemność grać w gry komputerowe w 1996 roku z pewnością znają grę Polanie. Sam osobiście kupiłem sobie drugie wydanie gry (moja pierwsza gra!), które wydane było na CD. Może wydać się to trochę śmieszne, ale właśnie tak! Pierwsza wersja gry Polanie powstała na kilku zwykłych dyskietkach 3,5 cala. Nic tak nie cieszyło ucha jak dźwięk ryczącej krowy, która biegała sobie po ekranie żrąc trawkę. Był to element pozwalający na wyróżnienie gry spośród innych tytułów na półkach sklepowych. Była to jedyna gra, w której najważniejszą rolę odgrywały znane nam już chyba tylko z popularnych cukierków - krówki. Teraz, kiedy mamy już nową erę - gier trójwymiarowych - postanowiono stworzyć kontynuację słynnych Polan.

Reklama



Polanie 2 wprowadzają nas w nieco inne realia aniżeli jego poprzednik - mimo, iż pokierować nam przyjdzie po raz kolejny losami dzielnego księcia Mirka. Fabuła gry została dopracowana w ten sposób, by i dzieci i dorośli potrafili się znakomicie bawić. Historia podzielona została na 3 kampanie, o oddzielnych celach i założeniach. Gra nadal będzie RTS'em, jednak pojawią się elementy RPG'ów, czyli możliwość podejmowania rozmów, a - co z pewnością zadowoli miłośników gry - głównym środkiem płatniczym będzie nadal mleko. Zobaczymy więc kolejny raz krowy biegające po polanach . Wszystkie postacie zdobywać będą w walce doświadczenie, które podnosić będzie ich zdolności bojowe. Każda z postaci posiadać będzie także swój odrębny ekwipunek, w którym umieścić będzie można przedmioty znalezione podczas wypraw. Przedmioty te również będą wpływać na zwiększenie niektórych współczynników postaci. Kolejną zmianą będzie możliwość rozegrania potyczki przez sieć. Zmierzyć się więc również będzie można z żywym i nieprzewidywalnym człowiekiem, a nie tylko z zaprogramowanym skryptem.



Spójrzmy jednak na wygląd gry. Grafika wykonana zostanie w pełnym trójwymiarze. Chodzi tu zarówno o teren, jak i postacie. Umożliwi to pełne operowanie kamerą, co ceni chyba każdy gracz. Kolorystyka będzie tak doskonale dobrana, że gra wyglądać będzie bajecznie. Przypominać będzie na pierwszy rzut oka Settlersów. Muzyka również odgrywać będzie ważną rolę. Będzie ona informowała o tym, czy zbliża się zagrożenie, czy też nasi podwładni mają się dobrze. Muzyce towarzyszyć będą dźwięki podzielone na kategorie. W dzień słychać będzie wesołą muzykę i śpiew ptaków, w nocy zaś muzyka będzie spokojna a w tle słychać będzie pohukiwanie sowy, cykanie świerszczy i wycie wilków. Dokładniej rzecz biorąc muzyka tworzyć będzie specyficzny klimat zależny od sytuacji. Nie koniec jednak na tym. Gra naszpikowana będzie różnego rodzaju dźwiękami, które wpływać będą na realizm. Każda z postaci posiadać będzie własny głos, którym przemawiać będzie do gracza, poza tym słychać będzie takie szczegóły jak plusk wody, odgłosy ptaków, szum wiatru, dźwięk płomieni, odgłosy walących się budynków, świst strzał, szczęk stali i wiele innych. Nieodłączną częścią tego typu gier jest głos, który informuje nas o różnych ważnych sprawach. I tutaj pojawi się pomocnik, który będzie alarmował nas o ataku, czy braku mleka. Całe udźwięcznienie oraz grafika wyglądać będą całkiem dobrze, jeśli producenci dotrzymają słowa.



Pomimo, iż zamieszczone screeny nie prezentują się najlepiej, to wierze, że do premiery parę rzeczy ulegnie jeszcze poprawie. Bez względu jednak na to Polanie 2 zagości na ekranach wielu monitorów, bo będzie to prawdziwie polska gra. Szczerze wierzę w to, że ta gra będzie doskonałym dowodem mówiącym "Polak potrafi!". Może polskie firmy zrozumieją wreszcie, że także tutaj mogą stworzyć konkurencyjny produkt, który znać będą gracze na całym świecie.



OLO

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: muzyka | dystrybutor | wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy