PlayStation 3 przegra i spowolni branżę?

Specjaliści z DFC Intelligence po raz kolejny szokują wynikami swoich analiz.

Wraz z początkiem miesiąca firma stwierdziła, że platforma od Sony bez drastycznych obniżek ceny przegra rywalizację na rynku platform następnej generacji przed okresem bożonarodzeniowym w 2007 roku. Analitycy postanowili uszczegółowić przyczyny, dla których tak się może stać.

Cena konsoli PlayStation 3 wciąż jest jej największą bolączką, ale nie na tym koniec problemów. Firma DFC, podobnie jak jeden z ostatnich rankingów magazynu Business 2.0, kwestionuje pozycję Kena Kutaragi, szefa japońskiego oddziału Sony Computer Entertainment, który czuwa nad platformą. Powodem, dla którego gracze mogą znienawidzić znaną markę, są jego słynne wypowiedzi po targach E3, że PS3 to bardziej komputer niż konsola do gier. Takie podejście do spraw zmienia bieg rzeczy: Microsoft i Nintendo mają "złotą szansę" na dotarcie do graczy.

Pełna prognoza, w której DFC Intelligence opisuje wydarzenia, do jakich może dość w najbliższych miesiącach, liczy sobie ponad 600 stron. Twórcy raportu znaczną uwagę poświęcili dla losów PlayStation 3 i wnioskują dwie tezy: po pierwsze wysoka cena konsoli spowolni wzrost branży zwłaszcza w kwestii oprogramowania; po drugie jeśli firma nie zmieni obecnej polityki, jej sprzęt zajmie trzecie miejsce po platformach Wii i Xbox 360.

Badacze są pewni, że przekonanie firmy o promocji komputera, a nie konsoli jest zupełnie nietrafione. Zwłaszcza w kwestii możliwości usprawniania sprzętu przez nowe części i dodatki. Właśnie ich minimalna ilość była jedną z głównych przyczyn rynkowego sukcesu marki PlayStation. DFC Intelligence wątpi w sukces epoki high definition. Łączne koszty (ok. 6 tysięcy dolarów) platformy "do gier", telewizora, systemu nagłośnienia, okablowania i ich należytej instalacji wykraczają poza możliwości finansowe przeciętnej rodziny nawet w Ameryce Północnej.

Xbox 360 i Nintendo Wii - według raportu - mają równe szanse na sukces nawet w różnych scenariuszach wydarzeń.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy