PlayStation 2 w sieci grid

Butterfly.net - firma wykorzystująca technologie ze świata superkomputerów do obsługi gier sieciowych - będzie wspierać konsolę PlayStation 2. Butterfly powstało w tamtym roku. Firma zajmuje się rozwiązywaniem problemów logistycznych pojawiających się wraz ze wzrostem użytkowników gier online. Rozwiązanie Butterfly opiera się na sieci grid - serwery obsługujące grę łączą się w jeden wirtualny superkomputer. Dzięki płynnemu podziałowi zadań, system pracuje sprawnie nawet przy gwałtownym zwiększeniu się liczby użytkowników na poszczególnych serwerach. Projekt jest wspierany przez firmę IBM, która dostarcza serwery, przestrzeń fizyczną i oprogramowanie.

Reklama



Jak dotąd klientami firmy Butterfly byli wydawcy oprogramowania dla komputerów PC. Teraz zakres usług obejmie także posiadaczy PlayStation 2 z przystawką sieciową. Przedstawiciele firmy zapewniają, że dzięki usłudze właściciele konsol - którzy w odróżnieniu od posiadaczy "pecetów" nie są przyzwyczajeni do trudności technicznych pojawiających się podczas zabawy - będą zadowoleni. Jedną z zalet Butterfly będzie możliwość korzystania z jednego identyfikatora gracza w różnych grach. Jak dotąd z takiej usługi mogli korzystać tylko użytkownicy zamkniętej sieci Microsoftu - Xbox Live. Sony w odróżnieniu od Microsoftu daje wolną rękę wydawcom przygotowującym gry sieciowe dla konsol.



Pierwszy pokaz konsoli PlayStation 2 podłączonej do sieci Butterfly nastąpi w przyszłym tygodniu podczas Game Developers Conference w San Jose.



(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: technologie | firma | PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy