PC - śpiący gigant

Amerykański dziennik Rocky Mountain News przeprowadził serię rozmów z czołowymi producentami i wydawcami gier, aby przyjrzeć się bliżej, jak wygląda sytuacja gier na PC. Wielokrotnie bowiem pojawiały się opinie, że nastąpił już zmierzch gier na komputery.

Dopiero od niedawna przedstawiciele branży na czele z korporacją Microsoft mają zamiar zmienić tę sytuację.

Sprzedaż gier na PC w ubiegłym roku spadła o blisko 14% w stosunku do poprzedniego okresu. Od pięciu lat wszystkie wskaźniki wielkości tego rynku sugerują wyraźną tendencję spadkową, a gry coraz rzadziej pojawiają się na półkach sklepowych w widocznych miejscach.

Główne przyczyny zdaniem reporterów to: piractwo, brak innowacyjnych pomysłów na gry, nieokreślona moc komputerów (możliwość samodzielnego składania sprzętu) oraz brak pomocy Microsoftu dla producentów gier.

Niemniej w opinii twórców sytuacja niedługo powinna ulec diametralnej zmianie. Zdaniem Marka Reina z Epic Games najważniejszą rolę będzie w tym odgrywać system operacyjny Windows Vista, pod który jego zdaniem zdecydowanie łatwiej pisać gry i wykorzystać całą moc danego sprzętu. Rein myśli też, że ważne będzie przenoszenie gier z konsoli na PC.

Popularne PeCety uchodzą za swoiste śpiące giganty. Richard Garriott, legendarny producent obecnie pracujący nad grami sieciowymi dla NCsoft, stwierdził, że może sobie wyobrazić czasy, kiedy konsole będą posiadać wszystkie możliwości komputerów, ale przewrotnie "prawie każdy na planecie posiada komputer klasy PC i sytuacja ta raczej się nie zmieni".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Rocky | dziennik | gigant
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy