Omikron: The Nomad Soul - DC

Wydawca: Eidos Interactiv

Reklama

Dystrybutor: Quantic Dream

Rodzaj Gry: przygodowa

Data wydania: Czerwiec 2000

Platforma: SEGA Dreamcast

"Cyberprzestrzeń. Mimowolna halucynacja doświadczana każdego dnia [...] Graficzny obraz danych, wyabstrahowanych z banków każdego komputera ludzkiej domeny. Niewyobrażalna złożoność. Linie światła sięgającego nie-przestrzeni umysłu, roje i konstelacje danych. Jak światła miasta, milknące w oddali..."

W. Gibson Neuromancer

Kolejna gra po serii Final Fantasy, Tomb Raider oraz Blade Runner gra z gatunku cyberpunka. Początkowe intro wprowadza nas w klimat gry. Otóż przybysz z innego wymiaru prosi nas o pomoc w uratowaniu dusz jego towarzyszy. Nie pozostaje nic innego jak pomóc biednym towarzyszom naszego nowego przyjaciela. Jeszcze tylko malutki skok w czasoprzestrzeń i ... możemy zaczynać grę. Zdradzę jeszcze tylko, że postać, którą rozpoczynasz grę ma na imię Kayl 669 , jest oficerem śledczym w "Omikron Police" i ma bardzo śliczną towarzyszkę życia. W jaką historię się wplątał radzę sprawdzić samemu, gdyż wątek jest naprawdę ciekawy i wciągający.



Grafika

Pierwszą rzeczą która po dłuższym czasie grania rzuca się w oczy jest niestety "zawieszanie się" ekranu podczas zmiany scenerii. Spowodowane jest to szybszym ładowaniem się menu początkowego, przez co często brakuje pamięci podczas gry w czasie rzeczywistym.

Parę jeszcze innych drobnych niedociągnięć wpływają na trochę niekorzystnie na całość grafiki, która stoi jednak na przyzwoitym poziomie. Dobrze animowane postacie oraz różnorodność miejsc, które odwiedzamy, tworzą niepowtarzalny klimat czyniąc grę ciekawszą.



Dźwięk

Jest bardzo mocną stroną gry. Podczas całej gry słyszymy przyjemne odgłosy nie drażniące przeciętnego ludzkiego ucha. Dokładając do tego dobrze zsamplowane rozmowy między bohaterami mamy dość dobrą oprawę dźwiękową gry. Prawdziwą ozdobą jest muzyka samego Dawida Bowie. Składa się na nią cały soundtrack zrobiony dla potrzeb gry. Jest czego słuchać.



Porady

Garść przydatnych rad podczas gry:

a) korzystaj z Memo w Sneaku, zapisane tam masz ważniejsze rzeczy do zrobienia albo podpowiedzi

b) jeśli masz do załatwienia coś z konkretną osobą a nie pamiętasz co - rozglądnij się (np. plakaty z paniami na ścianach w biurze kolegi po fachu stanowią o jego skłonnościach, a w związku z tym wiążą się z konkretnym prezentem dla niego)

c) pamiętaj, że wszystko co zamknięte da się jakoś otworzyć - metodą "brutal force" albo kluczem

d) miej oczy i uszy szeroko otwarte, spiesz się powoli, dużo jedz a mniej pij napojów wyskokowych i powodzenia...

Podsumowanie

Gra dostarcza dużo dobrej zabawy, pomimo niezbyt nowatorskiego pomysłu i małych niedociągnięć technicznych. Bardzo ciekawie przedstawiająca się fabuła, świetna muzyka i specyficzny klimat potrafią wciągnąć gracza na dość długi czas przed konsolkę. Zabawę przedłuża nieśmiertelność twojej postaci. Jeśli się ginie w potyczce to wcielamy się w inną postać i gramy dalej. Oczywiście z gorszym poziomem doświadczenia. Polecam tą grę wszystkim zapalonym fanatykom cyberpunka oraz przygodówek w czasie rzeczywistym ala "Tomb Raider". Nie zapomnijcie odwiedzić niektórych pubów podczas gry - dzieją się tam bardzo ciekawe rzeczy.



Łukasz Lasak

Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | klimat | wydawca | dystrybutor

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje