Ojciec Napstera chce wykorzystać WoW

Shawn Fanning, główny autor pierwszego programu do wymiany plików przez internet na masową skalę, zapowiedział rozpoczęcie przygotowań nowego projektu.

Wizjoner zamierza opracować nowy typ wirtualnej społeczności i przetestować sposób jej działania z pomocą "World of Warcraft", najpopularniejszej masowej gry online na świecie.

Ojciec jednego z najważniejszych fenomenów elektroniki ostatnich lat chce zmodyfikować według własnej koncepcji inne zjawisko, jakim jest popularna gra sieciowa firmy Blizzard Entertainment.

Według tygodnika BusinessWeek, Fanning planuje prezentację projektu określanego Rupture (pęknięcie), który w najbliższej przyszłości ma zacząć funkcjonować jako "wirtualna społeczność dla graczy sieciowych". Autor tłumaczy, że pomysł zrodził się na skutek problemów z komunikacją z innymi graczami podczas zabawy w "World of Warcraft".

Na łamach serwisu społecznościowego MySpace ma zostać utworzona specjalna witryna świata Azeroth, gdzie będą wyświetlane statystyki i bieżące informacje o "World of Warcraft". Dane te każdy użytkownik będzie mógł dostosować do własnych potrzeb, aby obserwować tylko te, którymi jest zainteresowany, do tego będzie mógł wysyłać krótkie wiadomości tekstowe do osób bawiących się w tym samym czasie w grę, a także śledzić rozwój swoich gildii i organizować czas rozgrywek ze swoimi internetowymi znajomymi.

Rupture ma zarabiać na wyświetlanych na stronie reklamach oraz na wymianie informacji o prawdziwym życiu fanów "World of Warcraft". System ten ma też w podobny sposób łączyć uczestników innych produkcji sieciowych.

Blizzard nie skomentował jeszcze tych doniesień. Można jednak stwierdzić, że idea, jaką zamierza zrealizować Fanning, zrodziła się w lipcu w ramach strony "World of Datecraft" pozwalającej na umawianie się na randki między uczestnikami gry.

Dowiedz się więcej na temat: Ojców | internet | ojciec

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje