Ojciec Chrzestny - wywiad z twórcą

Do premiery jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku, jaką jest produkcja "Ojciec Chrzestny" wydawnictwa Electronic Arts, pozostał nieco ponad miesiąc.

Dzisiaj macie okazję zapoznać się z tematem pościgów policyjnych występujących w grze, a także obejrzeć je w akcji dzięki specjalnemu trailerowi (zobacz - format QuickTime).

Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem ze Stevem Szakal'em, odpowiedzialnym w studiu EA Los Angeles za projekt "rozgrywki", a konkretnie za zachowanie się pojazdów, specyfikę kierowania nimi itd.

Opowiedz nam o mechanizmie odpowiadającym za pościgi policyjne. W jaki sposób funkcjonuje i kiedy się uaktywnia?

Steve Szakal: W trakcie przemieszczania się pieszo lub podczas kierowania pojazdem aktywność policji zwiększa się lub zmniejsza w zależności od tzw. poziomu zagrożenia. Za każdym razem, gdy gracz popełnia przestępstwo, poziom ten zwiększa się, co sygnalizowane jest na ekranie. Umiarkowany poziom zagrożenia oznacza, że patrole policji są obecne na ulicach miasta. Popełnienie przestępstwa lub spowodowanie wypadku na ich oczach spowoduje natychmiastowe rozpoczęcie pościgu. Długość jego trwania zależy od poziomu zagrożenia. Popełnianie kolejnych przestępstw w trakcie pościgu (np. rozjeżdżanie przechodniów) sprawia, że policja staje się coraz bardziej nieustępliwa. Zadaniem stróży prawa jest przede wszystkim zatrzymanie uciekającego gracza poprzez staranowanie jego pojazdu. Oczywiście na wyższych poziomach zagrożenia policja otwiera ogień w kierunku uciekającego gracza.

Mógłbyś udzielić cennej wskazówki graczom, którzy chcą opuścić miejsce przestępstwa bez uszczerbku na zdrowiu?

Steve Szakal: Jeśli w pościgu uczestniczy wiele jednostek policji, zdecydowanie najlepszą rzeczą jaką można zrobić jest szybka ucieczka do tzw. kryjówki. Dotarcie do tego celu powoduje zakończenie pościgu i zmniejszenie poziomu zagrożenia o całkiem sporą wartość. Czasami policjanci będą jednak czekać na gracza na zewnątrz, tak więc lepiej na nich uważać przy ponownym wychodzeniu na ulicę.

Czy przygotowywaliście się w jakiś sposób, by wiarygodnie przedstawić policyjne pościgi w latach 40. i 50.?

Steve Szakal: Nasze badania obejmowały sprawdzenie, w jaki sposób policyjne pościgi były przedstawiane w filmach oraz grach, zarówno tych starych jak i nowych. Skoncentrowaliśmy się na przygotowaniu odpowiednich zachowań policji tak, by gwarantowały moc intensywnych wrażeń.

Jak długo trwają pościgi? Czy policja podąża za graczem przemieszczającym się przez kolejne dzielnice miasta?

Steve Szakal: W trakcie pościgu nasz przejazd do innej dzielnicy może spowodować wycofanie się policji. Uwarunkowane jest to przede wszystkim niższym poziomem zagrożenia na obszarze, na który wkracza gracz. To kolejna możliwość ucieczki przed policją. Należy pamiętać, że powrót do dzielnicy poprzedniej będzie oznaczać wznowienie pościgu. Policja cierpliwie czeka na przestępcę.

Wiedząc, że policja będzie Ciebie ścigać po napadzie na bank, jaki samochód poleciłbyś do przeprowadzenia tej akcji?

Steve Szakal: Osobiście sugerowałbym furgonetkę. To jeden z najbardziej stabilnych pojazdów dostępnych w grze i może wytrzymać naprawdę wiele. Ciężko ją staranować lub zepchnąć z drogi, w przeciwieństwie do reszty samochodów.

Gra ukaże się 24 marca w polskiej wersji językowej (kinowej) zarówno na komputery PC, jak i konsolę PlayStation 2.

Dolna granica wieku dla gry "Ojciec Chrzestny" ustalona przez organizację PEGI wynosi 18+. Oznacza to, że gra przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.

Dowiedz się więcej na temat: wywiady | Ojców | policja | chrzestny | ojciec

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje