nVidia dla PlayStation 3

nVidia Corporation na konferencji prasowej zorganizowanej na targach E3 przez firmę Sony Computer Entertainment (SCE) przedstawiła pierwsze informacje na temat architektury graficznej konsoli do gier PlayStation 3.

nVidia i SCE wspólnie opracowują nowy procesor graficzny przeznaczony dla tej konsoli. Nowy procesor, noszący kodowe oznaczenie "RSX", będzie współpracował z nowym mikroprocesorem Cell, stworzonym wspólnie przez firmy IBM, Sony Group i Toshiba.

"RSX jest opracowywany wspólnie przez firmę nVidia, lidera rynku grafiki przeznaczonej dla komputerów PC, i firmę SCE, lidera rynku elektronicznej rozrywki" - powiedział Ken Kutaragi, szef Sony Computer Entertainment Inc. "Ten supernowoczesny procesor graficzny uwolni nowe sposoby graficznej ekspresji i przyspieszy proces łączenia różnych dziedzin rozrywki".

"PlayStation 3 będzie najważniejszą platformą komputerowej rozrywki i mediów cyfrowych w obecnej dekadzie" - dodał Jen-Hsun Huang, szef firmy nVidia. "Połączona moc procesorów Cell i RSX pozwoli na tworzenie animowanych światów 3D o niespotykanej dotychczas jakości".

Podczas konferencji Jen-Hsun Huang zaprezentował przykłady przełomowych rozwiązań w dziedzinie grafiki 3D, które dostępne będą dla twórców oprogramowania dla PlayStation 3 i użytkowników tej konsoli. Jego wystąpienie obejmowało kilka interaktywnych prezentacji opracowanych przez firmę nVidia i jedno nowe demo firmy Epic Games. Ilustrują one, w jaki sposób procesor RSX pozwoli grom opracowanym na potrzeby konsoli PlayStation 3 realizować zadania, o których wcześnie nie myślano, że są w ogóle możliwe: na przykład kreowanie pełnych życia, interaktywnych środowisk zasiedlonych przez wyjątkowo realistyczne i przekonywujące postaci.

RSX będzie najbardziej zaawansowanym procesorem graficznym, jaki kiedykolwiek skonstruowano, odzwierciedlającym w pełni nakład pracy 1500 osób, które nad nim pracowały. W połączeniu z procesorem Cell będzie on dysponował niesłychaną mocą obliczeniową dla operacji zmiennoprzecinkowych - 2 teraflopów. Miarą jego niezwykłej, w porównaniu do obecnych konsoli, mocy obliczeniowej jest liczba tranzystorów, z których się składa: 300 milionów. To więcej, niż sumaryczna ilość tranzystorów procesorów głównych i graficznych w trzech konsolach obecnej generacji.

RSX będzie produkowany w zakładach Fab2 firmy Sony w Nagasaki i OTSS (wspólnej fabryce firm Sony i Toshiba).

Reklama
nVidia - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: rozrywki | firmy | Sony | PlayStation Vita | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy