Nokia chce społecznego grania na komórkach

Fiński producent telefonów komórkowych opublikował wyniki przeprowadzonych niedawno badań przez specjalistów z Nielsen Entertainment ujawniających zachowania graczy korzystających z mobilnych aparatów telefonicznych w sześciu krajach świata.

Według specjalistów, rośnie zainteresowanie wspólnotowymi opcjami mobilnych tytułów.

Badacze wyciągnęli swoje wnioski na podstawie wywiadów przeprowadzonych na próbie 1800 osób korzystających z gier dla telefonów komórkowych w Niemczech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach i Tajlandii.

Blisko 45% mobilnych graczy korzysta z opcji multiplayer przynajmniej raz w miesiącu, 62% z nich chce dzielić się demami gier z przyjaciółmi, a 79% spróbowałoby gry zaproponowanej im przez innych.

Jaakko Kaidesoja, dyrektor działu gier i multimediów korporacji Nokia, zapowiada wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom już w przyszłym roku w raz z nową generacją telefonów, które pozwolą na łatwe wyszukiwanie graczy oraz zarządzanie znajomościami na wzór systemów Web 2.0.

Co więcej, około 80% graczy korzysta z telefonów do zabawy przynajmniej raz w tygodniu, a średnia długość sesji wynosi 28 minut. Około 62% gier dla telefonów komórkowych jest używanych w domu, a 61% także w ruchu.

Gry są wybierane przeważnie (83%) za sprawą dostarczanej dla odbiorcy przyjemności. W dalszej kolejności o zakupie decyduje możliwość wielokrotnego przejścia pozycji (79%) oraz gatunek gry (78%).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy