Need for Speed Underground

Platforma: Xbox, PS2, GCN, GBA
Publisher: Electronic Arts
Wydawca PL: Electronic Arts Polska
Developer: Black Box (Xbox, PS2, GCN, GBA)
Dostępność: Synitops, Świat Nintendo
Gatunek: Wyścigi
Premiera: Gra jest już dostępna w sprzedaży
Ocena: 9,8/10!!!

Marzenia się spełniają?
Dla mnie osobiście prawdziwy tuning rozpoczął się wtedy, gdy tak naprawdę nie znałem jeszcze wspomnianej terminologii ani nie wiedziałem o istnieniu tego magicznie brzmiącego słowa. Na mym karku spoczywało wtenczas dopiero z pięć wiosen, lecz umysł już podpowiadał jak by tu przemodelować dostępne reskoraki. Wymiany ogumienia, felg, demontaże karoserii posiadanych pojazdów były na porządku dziennym - łącznie z obcinaniem dachów w celu uzyskania nadwozi "cabrio"! Ach, co to były za czasy... Lata mijają niemiłosiernie szybko - dwudziesty siódmy roczek żywota na tym ziemskim padole tuż, tuż, a bryczki pokroju "szybcy i wściekli" przed mym blokiem ani widu, ani słychu :(. Z pomocą w tak dramatycznej sytuacji nadciągają "Elektroniczni Artyści", celem zaaplikowania w nasze żyły wysokooktanowego paliwa doprawionego szczyptą N2O! Jeśli nie urodziliście się pod szczęśliwą gwiazdą, los Wam niezbyt sprzyja w materii wejścia w posiadanie "ładnego" autka, rodzina nie należy do zamożnych - co równoznaczne jest z brakiem "sponsorów", loteria kroi Wasze portfele przy każdym losowaniu "szczęśliwych" liczb, to możemy podać sobie dłoń. Jedyną drogą dostąpienia zaszczytu ujeżdżania drogocennych czterokołowych cacuszek oraz realizacji niespełnionych marzeń jest wejście w wirtualny świat "Need for Speed Underground"!

Developer Black Box rządzi!
Tak się sympatycznie złożyło, że w jednym czasie weszliśmy w posiadanie trzech edycji gry "Need for Speed Underground" - dedykowanych konsolom Xbox, PlayStation 2 oraz Gamecube. W tym miejscu należą się ukłony w stronę firm Electronic Arts Polska, Synitops oraz Świat Nintendo. Trzeba przyznać, że frajda pomykania "podrasowanymi" samochodami jest taka sama - niezależnie od posiadanej platformy sprzętowej! Chwała Bogu, że nie popełniono pamiętnego błędu z "Need for Speed: Hot Pursuit 2", gdzie edycję przeznaczoną dla PS2 oddano wyśmienitemu developerowi Black Box, a wersje dedykowane GCN, Xboxowi oraz PC poleciały na konto grupy In-house! Model sterowania oraz "czucia" maszyn wykreowany przez ostatniego developera pozostawiał wiele do życzenia. Edycja PlayStation'owa zarządziła wtenczas na całej linii frontu. Dzięki opaczności - ?Need for Speed Underground" skompilowali dla GCN, PS2, Xbox'a oraz GBA mistrzowie ze studia Black Box! Chwała i dziękczynienie im za to!

Co rzuca się w oczy?
Z pierwszych, gorących wrażeń, jakie atakują nas po przejechaniu kilkunastu wyścigów, warto przede wszystkim wyróżnić fantastyczny klimat ukazania tego jakże oryginalnego street-racingu. Wśród naszego grona najwięcej pochwał zebrał tryb "Drag", gdzie na odcinku długiej prostej mamy do pokonania czterech zacietrzewionych w boju rywali. W tej profesji liczą się przede wszystkim: świetny refleks, pełne wyczucie kultury pracy silnika oraz optymalne użycie nitro-doładowania. Gdy jednak rywalizujemy z przeciwnikami "z krwi i kości", to emocje dosłownie sięgają zenitu! Coś nieprawdopodobnego...

Całość wyśmienicie dopełnia bogata w detale sceneria, fantastyczna praca kamer - trzęsie jak diabli ("Drag") oraz efektowna rewia barw i świateł. To nasze skromne, wstępne zdanie. Szkoda, że zabrakło opcji "Replay". Pooglądałoby się własne wyczyny "na spokojnie".

Tryby rozgrywek - czyli co, gdzie i jak!

  • CIRCUIT - zaliczenie kilku okrążeń ramię w ramię z rywalami żądnymi krwi to podstawa! Uczestnicząc w "Undergroundzie" możemy jedynie dostosować poziom trudności do własnych możliwości. Gdy jednak decydujemy się "pośmigać" w Quick Race, to uaktywniają się opcje regulujące ruch uliczny oraz ilość okrążeń do pokonania. Tryb wyścigowy jak się patrzy!
  • DRAG - cztery pojazdy na linii startu, odliczanie i gaz do dechy! No, może nie tak do końca, gdyż wrzucenie każdego biegu oraz dawkowanie "gazu" i N2O muszą być niezwykle przemyślane. Odcinki w miarę proste pozwalają osiągać w tym trybie zawrotne prędkości - wręcz urywające łeb! Takiej kamery przerzucającej na grającego odczucia super-realistycznych prędkości jeszcze w historii gier wyścigowych nie było! Cudooo! PS, PS, PS, PS, PS - fachowcy już zapewne wiedzą, co oznacza ten magicznie wyglądający ciąg liter. Kto by pomyślał, że to formuła do sukcesu?!
  • DRIFT - jak sama nazwa wskazuje liczyć się będą przede wszystkim punktowane poślizgi kontrolowane! Im dłużej udaje się nam balansować w ślizgu maszyną (zazwyczaj na pograniczu zdrowego rozsądku), tym więcej punktów spływa na nasze konto. Wielkim utrudnieniem są zakręcone niczym naleśnik z dżemem trasy - w dodatku ubogacone o pancerne bandy. Każdy niepożądany kontakt z nimi usuwa dobytek aktualnie wykonywanego driftu. Uwaga - tu jest naprawdę ślisko!
  • LAP KNOCK OUT - kto by pomyślał, że może być tu tak emocjonująco! Wyobraźcie sobie, że macie do pokonania 3 okrążenia. Po ukończeniu każdego z nich - ostatni zawodnik pakuje manatki i wylatuje na zbity... zbitą twarz. Kto dotrzyma zaciętą rywalizację do końca w realiach "kto pierwszy ten lepszy", ten wjeżdża na metę jako zwycięzca. Oczywiście na ostatnim okrążeniu pozostają dwa pojazdy - któryś z nich z pewnością dotrze pierwszy. Morał: nigdy nie warto być ostatnim - zawsze najlepiej być pierwszym!
  • TIME TRIAL - tutaj chyba komentarz jest zbędny
  • SPRINT - sytuacja w tym trybie jest analogiczna do "Circuit" z tą różnicą, że mamy do przejechania tylko jedno okrążenie! Wystarczy mała wpadka i po przysłowiowych "ptokach". Na tak krótkim dystansie duże straty są nie do odrobienia.
  • TOURNAMENT - mówiąc krótko aczkolwiek treściwie to jedna z ważniejszych imprez sprawdzających gruntownie nasze umiejętności oraz postępy w pracy nad tuningowaniem maszyn. Każdy turniej składa się zazwyczaj z kilku wyścigów. Ukończenie owych zawodów z liczbą punktów plasujących nas na pierwszym miejscu rankingowym gratyfikuje warsztat w nowe cacuszka skutecznie podwyższające osiągi oraz budzące respekt napotykanych rywali. Nic, tylko wygrywać!

    Licencjonowane maszyny w "Need for Speed Underground":
    - Volkswagen GOLF GTI
    - Honda Civic
    - Peugeot 206
    - Mazda Miata MX-5
    - Dodge Neon
    - 1999 Mitsubishi Eclipse GSX
    - 2002 Toyota Celica GT-S
    - 2003 Mitsubishi Lancer ES
    - 2003 Ford Focus ZX3
    - 2003 Subaru Impreza 2.5 RS
    - 2003 Hyundai Tiburon GT V6
    - 2004 Nissan Sentra SE-R Spec V
    - 1992 Nissan 240SX SE
    - 1998 Toyota Supra
    - 2003 Acura RSX Type-S
    - 2000 Acura Integra Type-R
    - 2003 Honda S2000
    - 2003 Nissan 350Z
    - 1999 Nissan Skyline R34 GTR
    - 1995 Mazda RX-7
    - Nismo Sentra/2004 Nissan Sentra SE-R Spec V *
    - VORTEX car/2000 Acura Integra Type-R *
    - Petey Pablo Car/1999 Mitsubishi Eclipse GSX *
    - Mystikal Car/2002 Toyota Celica GT-S *
    - Rob Zombie Car/2003 Nissan 350Z *
    - "lostprophets Car"/1999 Nissan Skyline R34 GTR
    * - Samantha's Honda Civic *
    - Junkman's Honda Civic *
    - Melissa's Nissan 350Z *
    - Eddie's Nissan Skyline *

    * - brak możliwości użytkowania w trybie rozgrywek "Underground".

    Ścieżka dźwiękowa - podmuch "undergroundowego" klimatu!
  • Dilated Peoples : Who's Who
  • Overseer : Doomsday
  • Overseer : Supermoves
  • X-ecutioners : Body Rock
  • Nate Dogg feat. Rob Stricklong : Keep It Coming
  • Lil Jon & East Side Boyz: Get Low
  • The Crystal Method : Born Too Slow
  • BT : Kimosabe
  • Lostprophets : Ride
  • Mystikal : Smashing The Gas
  • Petey Pablo : Need For Speed
  • Ron Zombie : Two - Lane Blacktop
  • 24's : Out Of Control
  • Static X : The Only
  • Broken Promises : Element Eighty
  • Story of the Year : The Hero Will Drown
  • Asian Dub Foundation : Fortress Europe
  • Jerk : Sucked In
  • Fluke : Snapshot
  • Junkie XL : Action Radius
  • FC Kahuna : Glitterball
  • Fuel : Quarter
  • Andy Hunter : The Wonders Of You
  • Blindside : Swallow
  • Hotwire : Invisible

    Charakterystyczne cechy:
  • dwadzieścia pojazdów w pełni poddających się zakrojonym na szeroką skalę zabiegom tuningowym
  • wśród maszyn warto zwrócić uwagę na producentów: Mitsubishi Motors, Subaru, Toyota, Ford i wielu innych!
  • wyjątkowe w zrealizowaniu i niezwykle pochłaniające gatunki zabawy: Drag Racing oraz Street Racing
  • setki sposobów na personalizowanie posiadanych wehikułów
  • możliwość przebierania w częściach tuningowych największych fabrykantów: AEM Inc., Audiobahn, Bilstein, Dazz Motorsport, DC Sports, Eibach, Enkei, GReddy Performance Products Inc., HKS, Holley, InjenTM, Jackson Racing, MOMO, Neuspeed, Nitrous Express Inc., O.Z, PIAA, Skunk2 Racing, Sparco, StreetGlow, oraz Turbonetics Inc.
  • zdumiewająca oprawa graficzna pozwalająca spędzać wiele godzin w świecie "Need for Speed Underground" bez chwili znużenia!
  • miejskie krajobrazy wymodelowane bardzo pieczołowicie i z dużym pietyzmem
  • wizualny efekt odczuwania dużych prędkości mógłby spokojnie zostać nominowany do hollywoodzkich Oskarów (szczególnie widoczny w Drag Racing'u)
  • ponad 100 wyjątkowych "misji" do wykonania, celem zarabiania gotówki, pozyskiwania nowych części tuningowych oraz odblokowywania nowych samochodów i traktów
  • soundtrack muzyczny to istny killer!!!
  • wsparcie online jedynie dla wersji gry dedykowanej Sony PlayStation 2 (tylko obsługa łącz szerokopasmowych)

    Reasumując...
    Już dawno nie pamiętam, by jakakolwiek gra z pogranicza klimatu "tuningowego" przyciągnęła moją uwagę na tak długi okres czasu eksploatowania! Setki kombinacji upiększających nadwozia użytkowanych maszyn w połączeniu z modyfikacjami technicznymi tworzą niezwykłą mieszankę wybuchową, której nie oprze się żaden miłośnik szybkich, lśniących i groźnie brzmiących wehikułów. Dodatkowe tryby ukazujące różnorodność nocnych spotkań fanatyków nielegalnego ścigania się na obrzeżach miast fantastycznie podbijają atrakcyjność produktu oraz samą jego grywalność! "Need for Speed Underground" na chwilę obecną rządzi na całej linii wśród gier poruszających tematykę ekstremalnych modyfikacji dwuśladów. Jeśli Wasze serca, choć cichutko pomrukują basowym odgłosem, to bez wahania możecie sięgnąć po produkt spod skrzydeł wydawcy Electronic Arts. Co ja też opowiadam - zasuwać mi już do sklepów!!! :)

    MartineZ

    Reklama
  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | deweloper | wydawca | świat | Acura | Xbox
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy