MotoGP Ultimate Racing Technology 3

Producent: Climax
Wydawca: THQ
Dystrybutor PL: CD Projekt
Rodzaj gry: wyścigi
Data wydania: 13 stycznia 2005
Wymagania sprzętowe: Pentium IV 1GHz, 256 MB RAM, karta graficzna klasy GeForce 3, Windows 95/98/ME/XP, 2.5 GB wolnej przestrzeni dyskowej
Cena detaliczna: 99,90 PLN
Ocena: 8/10

Od najmłodszych lat żywo interesuję się pojazdami jednośladowymi, dlatego od zawsze moim małym marzeniem było posiadanie w garażu motocykla o sile przynajmniej kilkudziesięciu koni mechanicznych. Niestety, z różnych przyczyn owe marzenie z dzieciństwa nie spełniło się, tak więc musiałem zadowolić się ścigaczami w wydaniu wirtualnym. Skoro o nich mowa, to na ustna ciśnie się seria "Moto GP", która przed dwoma miesiącami doczekała się swojego trzeciego wydania w naszym kraju. W moim prywatnym rankingu symulacji motocyklowych tylko ta seria zajmuje, obok "Moto Racer", godne uwagi miejsce. Biorąc pod uwagę fakt, że poprzednia część "Moto GP" swoją premierę datuje na 2003 rok, producenci doszli do wniosku, że czas na zastrzyk kilku nowych pomysłów.

Po pierwszym uruchomieniu gry może wydawać się, że niewiele uległo zmianie. Jak się okazuje - nic bardziej mylnego, otóż w porównaniu z poprzednimi częściami sporym przeobrażeniom uległa fizyka jazdy. Tym samym uważam, że trening jest najlepszym rozwiązaniem na zapoznanie się z nowym modelem prowadzenia pojazdu i od niego wypadałoby rozpocząć zabawę. Oprócz treningu producenci zaoferowali nam jeszcze pięć innych trybów, a mianowicie: Szybki Wyścig, Próbę Czasową, Karierę, Grand Prix oraz tryb ekstremalny. W wyścigu pojedynczym sami nakreślamy sobie schemat zabawy, wybierając trasę, kierowcę oraz ustanawiając liczbę okrążeń. Próba Czasowa to potyczka z "duchem", który odzwierciedla najlepsze okrążenie na danym torze. Wyścig z nim to próba pobicia najlepszego czasu. Z kolei tryb kariery oferuje możliwość wzięcia udziału w Grand Prix oraz wyścigach ekstremalnych. W przypadku mistrzostw po doborze odpowiedniego kierowcy ścigamy się z przeciwnikami na 16 torach, gromadząc punkty do klasyfikacji ogólnej. Za odpowiednio wysokie miejsca otrzymujemy gotówkę, którą będzie można przeznaczyć na zakup nowych części do motocykla, jak i samych maszyn. Opcje garażowe są nader bogate, ponieważ w każdej chwili w naszym motorze można zmienić rozstaw osi, rodzaj opon, przełożenie skrzyni biegów czy zawieszenie. Główną nowością w grze jest tryb ekstremalny. W stosunku do pozostałych trybów zabawy pozwala on nam wziąć udział w wyścigach ulicznych. Dzięki temu zwiedzimy wiele znanych miejsc i będziemy mogli sprawdzić się nie tylko na zamkniętym torze, ale również i w plenerze. Całość trybu kariery podzielona została na trzy części, w zależności od mocy silnika na: 600 cm2, 1000 cm2 i 1200cm2. Oczywiście zaczynamy od najsłabszego rodzaju silników, by następnie wspinać się coraz wyżej.

Bardzo ważną cechą "Moto GP Ultimate Racing Technology 3" jest to, że gra wyposażona została w odpowiednią licencję. Fakt ten znacznie wpływa na realizm, bowiem dzięki temu mamy do czynienia z prawdziwymi motocyklami, torami oraz kierowcami. Dorzucono do tego jeszcze kilka wymyślonych tras i w ten sposób stykamy się z wieloma różnorodnymi miejscami do ścigania. Zmagania motocyklistów można oglądać z kilku rodzajów ustawienia kamery. W zależności od upodobania będziemy mogli przełączać się między widokami zza pleców, z góry czy pierwszej osoby. O świetnej pracy kamer świadczą bardzo ładnie przygotowane powtórki.

Ponadto "Moto GP 3" oferuje cztery poziomy trudności (początkujący, zawodowiec, mistrz, legenda), wobec czego każdy powinien odnaleźć właściwy dla siebie. Dla mnie osobiście prawdziwa gra rozpoczynała się dopiero na poziomie trzecim, gdzie trzeba się już sporo napocić, aby wywalczyć punktowane miejsce. Dwa pierwsze poziomy przeznaczone zostały dla początkujących, natomiast ostatni dla prawdziwych wyjadaczy. Przeciwnicy na tym poziomie jeżdżą niezwykle inteligentnie, szybko oraz bez pardonu. Dlatego walka toczy się praktycznie do ostatniego zakrętu.

Odnośnie wspomnianej wcześniej fizyki jazdy muszę napisać, że producenci zdecydowali się na coś, co będzie odpowiadało zarówno rajdowym nowicjuszom, jak i fanom realistycznej symulacji. Nie ma nacisku na żadną ze stron i może dlatego właśnie w "Moto GP Ultimate Racing Technology 3" gra się bardzo przyjemnie. Tym niemniej z początku trzeba poświęcić odrobinę czasu na zaznajomienie się ze sposobem prowadzenia motocykla.

Dobre wrażenie robi oprawa graficzna. Będąc na torze, czuć w powietrzu klimat wyścigów. Zmieniające się warunki pogodowe, kierowcy i motocykle zostali stworzeni z dużą dbałością o szczegóły, a w trakcie walki nie raz będziemy świadkami efektownych karamboli. Otoczenie gry prezentuje się nieco gorzej, a to przez fakt, że wygląda ubogo. Muzyka natomiast pasuje do klimatu gry, ale jest - jak na mój gust - mało urozmaicona.

W trybie zabawy wieloosobowej udział wziąć może pięć osób na jednym PC lub do 16 osób za pośrednictwem sieci LAN bądź internetu. Nie muszę chyba wyjaśniać, że dopiero walcząc z żywym przeciwnikiem emocje sięgają zenitu.

Polskim wydawcą "Moto GP 3" jest firma CD Projekt. Rodzimy dystrybutor zdecydował się spolonizować tylko napisy, bowiem obcojęzycznych kwestii mówionych zanadto tutaj nie doświadczymy.

Słowem podsumowania uważam, że produkcja firmy THQ warta jest zakupu. Fani wyścigów motocyklowych nie powinni dłużej zastanawiać się nad kupnem tej gry, natomiast pozostali z pewnością mają ochotę od czasu do czasu zasiąść za sterami maszyny osiągającej barierę 100 km/h w czasie kilku sekund, a "Moto GP Ultimate Racing Technology 3" - dzięki swojej dużej grywalności - jest odpowiednią pozycją do zaspokojenia takich potrzeb.

Janek

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyścigi | zabawy | wydawca | dystrybutor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy