Moto GP - PS2

Rodzaj gry: Wyścigi Motocyklowe

Grywalność: 8,5/10

Grafika: 8/10

Dźwięk: 8/10



Druga część oficjalnych zmagań motocyklistów od firmy Namco. Od firmy, która nawet do gier sportowych potrafi wstawić Pac-Man'a, czy wybuchowe piłeczki ( Puma Street Soccer, Anna Kurnikova's Smash Court Tennis ). Od firmy, która potrafi również z należytą powagą stworzyć grę sportową o wyjątkowym klimacie, wysokim poziomie realizmu i porządnej dawce grywalności ( Liberogrande, Liberogrande International, Moto GP ). Czego należy się więc spodziewać?

Reklama



Pierwsza część oficjalnej gry traktującej o wyścigach motocyklowych, Moto GP, z wiernością godną podziwu odzwierciedlała realizm tego efektownego sportu, przenosząc do "Trzeciej Przestrzeni" prawdziwych zawodników, ich wspaniałe maszyny oraz oficjalne tory wyścigowe. Dzięki możliwościom PlayStation'2 jakość przekazu wizualnego i dźwiękowego stała na wysokim poziomie a w połączeniu z profesjonalizmem developerów z Namco powstała gra dynamiczna, wciągająca i nadzwyczaj żywotna.



Nie minęło zbyt wiele czasu a już można rozkoszować się drugą częścią. Znajdziemy więc w niej wszystko z czym mieliśmy do czynienia w części pierwszej, tylko że wszystko to zostało podrasowane do tego stopnia, że obie części wydaje się dzielić przepaść. Szczególnie graficznie Moto GP 2 robi wielkie wrażenie. Liczba detali, realizm, płynność - wszystko dopieszczone i wyszlifowane. Motocykle to prawdziwe dzieła sztuki - nie chodzi już nawet o ich połyskujący lakier i szczegółowość odwzorowania z rzeczywistości - kluczem jest fizyka. Kiedy włączamy widok z pierwszej osoby można podziwiać ten element u innych zawodników - części ruchome, praca zawieszenia - wszystko widoczne jak na dłoni ( jest jeden warunek - trzeba któregoś dogonić...). Również zawodnicy wykonani zostali z pietyzmem - naturalne ruchy ( mogą być zakłócone pod mniej wprawną ręką gracza ), wysoki poziom IQ ( raczej na wyższym poziomie trudności ) i dodatkowe elementy takie jak oglądanie się za siebie.



Grywalność Moto GP 2 zaspokoi każdego. Kilka trybów gry na trzech poziomach trudności. Klasyczne takie jak arcade ( szybki wyścig ), vs ( gra jeden na jeden ) time attack ( jazda na czas ) i season ( pełny sezon ) oraz dodatkowe. Dla najbardziej hardcore'owych graczy jest możliwość włączenia opcji symulacji. Wówczas doświadcza się najwyższego poziomu realizmu prowadzenia motocykla wyścigowego. Jeden fałszywy ruch podczas takiej zabawy kończy się upadkiem - to zaś implikuje stratę niezwykle cennych sekund. A o taki niespodziewany ruch nie jest trudno - gdy na prostej osiąga się prędkości niejednokrotnie przekraczające 300 km/h a później na kilkudziesięciu metrach trzeba zwolnić do 90 km/h, a przy tym "złamać się" w zakręt, elementów, w których można popełnić błąd jest bez liku. Aby się ich ustrzec trzeba trenować. Praktyka czyni mistrza. Taki jest sport.



Moc PlayStation2 jest tu odpowiednio wykorzystywana. Płynność, dynamizm, szczegółowość odwzorowania z rzeczywistości, detale graficzne i merytoryczne. Nie mowy o doczytywaniu obrazu. I te telewizyjne powtórki ! Rewelacja!!!



MartineZ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grazia | grafika | dźwięk | wyścigi | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy